کد خبر: ۲۸۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 29 August 2016
کارگاه کشوری آموزش «مداخلات خانواده محور دراختلالات طیف اتیسم» ویژه کارشناسان توانبخشی سراسرکشور از یکشنبه 7 شهریورماه مصادف با ششمین روز هفته دولت به مدت 4 روز در محل مجتمع خدمات رفاهی فرهنگیان گرگان برگزار می شود.

در این کارگاه آموزشی  که بخشی از برنامه کشوری غربالگری برای ارزیابی و شناخت کودکان مبتلا به اتیسم در کشور است موضوع  مداخلات خانواده محور در اختلالات طیف اتیسم و روشهای آموزش خانواده با شیوه های مورد نظر بهزیستی توسط دکتر سید علی صمدی مورد بحث، معرفی و تمرین های عملی قرار گرفت.

معاون توانبخشی بهزیستی استان در این باره گفت: تعداد 2 مرکز اتیسم در سطح استان داریم که هرکدام 30 نفر و در مجموع 60 نفر کودک طیف اتیسم را تحت پوشش دارند و خدمات کاردرمانی و گفتار درمانی و روانشناسی به این کودکان داده میشود.

کمال سلمانی خاطرنشان ساخت: طرح غربالگری اتیسم برنامه ای گسترده از سوی سازمان بهزیستی کل کشور است و قرار است برخی از مراکز غیر دولتی، زیر نظر بهزیستی استان متبوع خود تبدیل به  پایگاه غربالگری اتیسم شوند.

گفتنی است: سرفصل های آموزشی در این دوره 4 روزه عبارتند از: اطلاعات نظری درمورد مداخلات خانواده محور، نقش متخصصان و والدین در برنامه های خانواده محور، پاسخگویی به سوالات، برقراری ارتباط با کودکان دارای اتیسم  توسط والدین، تسهیل ارتباط والدین و این کودکان، آشنایی با طراحی برنامه آموزشی برای والدین و....

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار