سردار مویدی:
سردار علی مویدی دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان در گرگان اظهار کرد: در نتیجه این محافظت و مراقبت کامل؛ برخی مرزهای استان های همجوار گلستان مورد توجه قاچاقچیان قرار گرفته است که در آن مناطق نیز اقدام سوداگران در انتقال 600 کیلوگرم هرویین به ترکمنستان با تلاش و اقدام نیروهای انتظامی ناکام ماند.
کد خبر: ۲۸۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 30 August 2016
 قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: امنیت بالا و دقت نظر مسوولان گلستان در کنترل مرزها موجب ناامنی این استان برای انتقال مواد مخدر و در نتیجه روی آوردن قاچاقچیان به مرزهای دیگر کشورمان شده است.

سردار علی مویدی دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان در گرگان اظهار کرد: در نتیجه این محافظت و مراقبت کامل؛ برخی مرزهای استان های همجوار گلستان مورد توجه قاچاقچیان قرار گرفته است که در آن مناطق نیز اقدام سوداگران در انتقال 600 کیلوگرم هرویین به ترکمنستان با تلاش و اقدام نیروهای انتظامی ناکام ماند.
وی بیان کرد: با این وجود؛ گلستان به دلیل موقعیت راهبردی یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت مواد مخدر محسوب می شود که برای خنثی کردن کامل فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر جدیت هر چه بیشتر در این بخش ضروری است.
قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر کشور همچنین افزود: مصرف مواد مخدر فقط محدود به ایران و کشورهای پیرامونی نیست بلکه همه دنیا به گونه ای با این بلای خانمانسوز درگیر و در حال مبارزه هستند. 
مویدی ادامه داد: کشورها با درک نگرانی گسترش مصرف مواد مخدر، مبارزه با مصرف آن را انجام می دهند و با اجرای برنامه های گوناگون به دنبال کاهش مصرف و کاستن از گرایش مردم و به خصوص جوانان خود به سمت این مواد هستند.
وی گفت: آنچه که بیش از همه باید مورد توجه ما در مسیر مبارزه با مصرف این مواد قرار گیرد ، لزوم اجرای برنامه های فرهنگی، درمانی و پیشگیرانه در کنار اقدامات سلبی و برخوردی است.
قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر بیان کرد: پیشگیری و ارایه آموزش های منظم باید بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد و بکوشیم سطح آگاهی مدیران و جامعه را با تلاش همگانی و توجه به رویکردهای اجتماعی محور افزایش دهیم.
مویدی اظهار کرد: ایران دشمنان فراوانی در دنیا دارد که می کوشند از هر طریقی به کشور آسیب بزنند و یکی از راهکارهای آنان تلاش برای ترغیب جوانان به استفاده از مواد مخدر و ترویج این بلای خانمان سوز است.
وی افزود: هم اینک با توسعه و پیشرفت تکنولوژی، استفاده از تلفن همراه و اینترنت بخش جدایی ناپذیر زندگی جوانان کشور شده است و این فضای مجازی عرصه مهمی برای استفاده دشمنان در به انحراف کشاندن جوانان و ترغیب به استفاده از مواد مخدر است لذا توجه به این مساله یک ضرورت مهم و اولویت دار محسوب می شود.
قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر کشور در ادامه، گلستان را یکی از استان های مورد توجه و علاقه فروشندگان مواد مخدر دانست و گفت: حضور اقوام گوناگون در این استان و در مواردی خرید و فروش املاک با پول های به دست آمده از طریق فروش موادمخدر در این بخش تاثیرگذار بوده و باعث وسوسه سوداگران مرگ شده است.
مویدی بر لزوم رصد بحث پولشویی در گلستان تاکید کرد و گفت: هنوز بررسی دقیقی در مورد درآمدهای قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر کشور و چگونگی مصرف آن انجام نشده است. 
وی بر نظارت هر چه بیشتر بر فعالیت عطاری ها و فروش داروهای گیاهی ترک اعتیاد نیز تاکید کرد و گفت: فعالیت عطاری ها در این بخش بلای جان مردم در مسیر کنترل استفاده از مواد مخدر شده و لازم است جدیت بیشتری در برخورد با متخلفان صورت گیرد. 
قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر کشور بیان کرد: متاسفانه اعتیاد در کشور از مسیرهایی همچون برخی عطاری ها و داروهای گیاهی نیز در حال گسترش است که باید مراقب بود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار