فرمانده انتظامي استان:
فرمانده انتظامي استان با اشاره به كشف 2 تن و 535 كيلوگرم مواد مخدر در نيمه نخست امسال، گفت: كشف اين مقدار مواد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 122 درصد افزايش داشته است.
کد خبر: ۳۰۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 26 September 2016
 فرمانده انتظامي استان با اشاره به كشف 2 تن و 535 كيلوگرم مواد مخدر در نيمه نخست امسال، گفت: كشف اين مقدار مواد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 122 درصد افزايش داشته است.

سرهنگ"علي‌اكبر جاويدان" در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک، با اعلام اين خبر گفت: برخورد با عوامل توزيع مواد مخدر يكي از مهمترين اولويت برنامه‌هاي انتظامي در سال 95 است.

وي با بيان اينكه براي ريشه‌كن كردن پديده شوم اعتياد در جامعه نياز به يك عزم ملي داريم، افزود: مقابله، تنها راه ريشه‌كن كردن اعتياد در جامعه نيست.

اين مقام ارشد انتظامي استان با تاكيد بر تعامل و همكاري همه سازمان‌ها و نهادها در راستاي برخورد با پديده اعتياد در جامعه، تصريح كرد: متاسفانه امروز اعتياد به تهديدي عليه امنيت ملي تبديل شده است.

وي ادامه داد: در همين راستا در 6 ماهه نخست سال جاري با تلاش ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر، 32 باند توزيع مواد در سطح استان شناسايي و متلاشي شد.

فرمانده انتظامي استان گلستان اضافه كرد: طي اين مدت بيش از دو تن و 535 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف شد كه كشف اين مقدار مواد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 122 درصد رشد داشته است.
وي همچنين گفت: در همين راستا 80 دستگاه خودرو، 36 دستگاه موتورسيكلت و 137 ميليون ريال وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر از قاچاقچيان و خرده فروشان مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامي استان گلستان در پايان جمع‌آوري و برخورد با معتادان متجاهر را بخش ديگري از فعاليت‌هاي پليس مبارزه با مواد مخدر دانست و خاطرنشان كرد: در اين بازه زماني 6 ماهه، يك هزار و 17 نفر معتاد متجاهر از سطح معابر عمومي، پارک‌ها و تفرجگاه‌هاي استان جمع آوري و تحويل مراکز ترک اعتياد شدند كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته افزايش 63 درصدي را نشان مي‌دهد.

كشف بيش از 97 ميليارد ريال كالاي قاچاق در گلستان

فرمانده انتظامي استان از كشف 97 ميليارد و 66 ميليون ريال كالاي قاچاق توسط مأموران اداره مبارزه با قاچاق كالاي پليس آگاهي در نيمه نخست امسال در گلستان خبر داد.


سرهنگ"علي‌اكبر جاويدان"  گفت: يكي از مهمترين ماموريت‌هاي پليس، برخورد با مجرمان اقتصادي و قاچاقچيان كالا در سطح جامعه است.

وي اضافه كرد: اهميت برخورد با قاچاق كالا از آنجايي داراي اهميت است كه اين امر ناپسند ضربات سنگيني را بر پيكره اقتصاد كشور و حتي موضوع اشتغال جوانان وارد خواهد كرد.

فرمانده انتظامي استان گلستان خاطرنشان كرد: گسترش قاچاق كالا باعث مي‌شود تا بسياري از واحدهاي توليدي در داخل كشور دچار آسيب شوند و اين امر باعث ضربه بر اشتغال جوانان و افزايش بيكاري در جامعه خواهد شد و اين موضوع رابطه مستقيمي را با افزايش نرخ وقوع جرم و افزايش بزه در سطح جامعه خواهد داشت.

جاويدان با اشاره به اجراي 12 مرحله طرح عملياتي مبارزه با قاچاق كالا در استان، گفت: در اين راستا طرح مبارزه با قاچاق کالا در 6 ماهه نخست امسال در سطح استان با به كارگيري تمامي نيروها و امكانات پليس آگاهي گلستان، به اجراء گذاشته شد.

فرمانده انتظامي استان گلستان با اشاره به تشكيل دو هزار و 267 فقره پرونده در اين بازه زماني، تصريح كرد: توقيف 431 دستگاه خودرو نيز از ديگر موفقيت ماموران پليس آگاهي طي اين مدت بوده است.

سرهنگ جاويدان خاطرنشان كرد: ارزش ريالي اين تعداد كالاي قاچاق كشف شده 97 ميليارد و 66 ميليون ريال برآورد شده است.

وي در ادامه اضافه كرد: مبارزه با قاچاق كالا يك امر مهم و وظيفه عمومي است و همه اقشار جامعه بايد در اين راستا با پليس همكاري كنند.

فرمانده انتظامي استان گلستان اظهار داشت: استفاده از ابزار قانوني، اقدامات ايجابي و برخوردهاي پليسي، بخشي از مبارزه با قاچاق كالا را تشكيل مي‌دهد و بخش عمده و مهم در اين راستا، اقدامات فرهنگي، اجتماعي و مردمي است.

سرهنگ جاويدان متذكر شد: شهروندان با عدم استقبال از كالاي قاچاق و تاكيد بر خريد لوازمي كه به صورت قانوني و در مراكز رسمي به فروش مي‌رسد، مي‌توانند پليس و مسئولان را در امر مبارزه با قاچاق كالا ياري كنند زيرا شهروندان با اين اقدام به نوعي بازار خريد و فروش كالاي قاچاق را از بين خواهند برد و به طور طبيعي، قاچاقچيان نيز از ارتكاب به اين امر ناپسند دست مي‌كشند.

وي توجه جدي رسانه‌هاي جمعي به صورت خودجوش به آسيب‌هاي حوزه قاچاق را به عنوان يك ضرورت دانست و بيان داشت: مبارزه با قاچاق كالا بايستي به يك بسيج عمومي در جامعه تبديل شود.

اين مقام ارشد انتظامي استان خاطرنشان كرد: ‌تا زماني كه فرهنگ مبارزه با قاچاق به عنوان يك مسئوليت اجتماعي در جامعه فراگير نشود شاهد موفقيت‌هاي مطلوبي در اين زمينه نخواهيم بود.

سرهنگ جاويدان در پايان ابراز داشت: يكي از اصلي‌ترين كارهاي مهم در حوزه اقتصاد اين است كه بتوانيم فرهنگ استفاده از توليدات داخلي خود را در مراكز علمي، دانشگاهي و آموزشي ارتقاء داده و آن را به يك باور تبديل كنيم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار