معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان:
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان این که، در حال حاضر مجموعا در استان 33 درصد از ظرفیت سدها دارای آب است، اظهار کرد: یک هزار و 153 کیلومتر عملیات نقشه برداری رودخانه های استان انجام شده است و 150 کیلومتر نیز درحال انجام است.
کد خبر: ۳۰۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ 27 September 2016
سی و پنجمین کارگروه تخصصی سیل، مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب گلستان در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد.

در این جلسه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان این که، در حال حاضر مجموعا در استان 33 درصد از ظرفیت سدها دارای آب است، اظهار کرد: یک هزار و 153 کیلومتر عملیات نقشه برداری رودخانه های استان انجام شده است و 150 کیلومتر نیز درحال انجام است.

مهندس سید محسن حسینی افزود: همچنین مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه های استان نیز به طول یک هزار و 153 کیلومتر در استان انجام شده است و 150 کیلومتر نیز در حال انجام است.

وی با بیان این که  471 کیلومتر رپر گذاری در رودخانه های استان انجام شده و 200 کیلومتر نیز در حال انجام است، بیان کرد: برای حفاظت از مجاری آبی نیاز به بکارگیری حداقل 27 اکیپ رودبان جهت گشت و بازرسی و 9 اکیپ حقوقی جهت پیگیری قضایی و انتظامی و اجرای احکام قلع و قمع تصرفات غیر مجاز در رودخانه ها است. 

مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه افزود: میانگین بارندگی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با آمار بلند مدت افزایش 30 درصدی را نشان می دهد و در مورد وضعیت رودخانه ها نیز با کاهش 25 درصدی رواناب در حوضه گرگانرود و 40 درصدی در حوضه قره سو مواجه هستیم. 

مهندس حسن فراز جو تصریح کرد: در بحث آبخوان های زیرزمینی نیز در مقایسه با متوسط بلند مدت 65 میلیون متر مکعب کاهش آب زیرزمینی داریم و در بحث دما نیز در دشت 1/1 و در ارتفاعات نیم درجه افزایش دما داریم. 

نماینده اداره هواشناسی نیز در این جلسه افزود: میزان بارندگی ایستگاه های هواشناسی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون نسبت به دراز مدت افزایش 22 درصد را نشان می دهد و پیش بینی دما برای سه ماه آینده بین نیم تا یک و نیم درجه افزایش است. 

گفتنی است تهیه گزارشی از وضعیت کیفیت آب توسط محیط زیست، گزارش نحوه اعمال تغییر اقلیم در ارائه آمار و اطلاعات توسط هواشناسی، گزارش های مطالعات دفع آب های سطحی شهرهای علی آباد کتول و کلاله به دبیر خانه و ارائه گزارشی از وضعیت انرژی های نو توسط شرکت توزیع نیروی برق از جمله مصوبات این جلسه بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار