مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان:
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: این اداره کل در نظر دارد براساس دستورالعمل ابلاغی سازمانی در خصوص صدور پروانه عادی شکار پرندگان ، پروانه هایی را برای گونه هایی خاص صادر نماید.
کد خبر: ۳۱۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 18 October 2016
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: این اداره کل در نظر دارد براساس دستورالعمل ابلاغی سازمانی در خصوص صدور پروانه عادی شکار پرندگان ، پروانه هایی را برای گونه هایی خاص صادر نماید.
اسماعیل مهاجر مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در جمع خبرنگاران افزود: دارندگان اسلحه شكاري مجاز و دفترچه شناسايي شكار مي توانند از ابتدای آبان ماه برای اخذ پروانه اقدام كنند . شكارچيان داراي پروانه عادي فقط درروزهاي پنجشنبه و جمعه هر هفته در فصل اعلام شده برای شکار توسط اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان ، مجاز به شکار در مناطق تعیین شده هستند . 
او گفت: متقاضيان ميتوانند از روز یکم آبان ماه سال جاری با مراجعه به ادارات پست در سراسر استان نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و تحویل مدارک لازم برای صدور پروانه شکار پرنده استانی به ادارات پست اقدام نموده و با ثبت نام در سامانه شناسایی شکارچیان و اخذ کد رهگیری و دریافت نسخه چاپی ارائه شده توسط پست ، اصل جواز حمل سلاح شکاری ساچمه زنی ، اصل دفترچه شناسایی شکارچیان یک قطعه عکس 4*3 برای هر پروانه و با توجه به صدور چهار نوع پروانه شکار پرنده در استان گلستان نوع و مبلغ واریزی برای هر پروانه را انتخاب و اصل فیش واریزی را به همراه مدارک تحویل باجه های پست بدهند .
الف) پروانه شکار پرندگان خشکی زی ( کبک ، تیهو و بلدرچین ) به مبلغ 700000 ریال و به شماره حساب سیبا بانک ملی مرکزی گرگان  2170604755005  به نام درآمدهای حاصل از پروانه شکار محیط زیست گلستان
 ب) پروانه شکار پرندگان خشکی زی ( باقرقره شکم سفید ) به مبلغ 700000 ریال و به شماره حساب سیبا بانک ملی مرکزی گرگان  2170604755005  به نام درآمدهای حاصل از پروانه شکار محیط زیست گلستان 
ج) پروانه شکار پرندگان خشکی زی ( کبوترچاهی ، کبوتر کوهپایه و کبوتر جنگلی ) به مبلغ 700000 ریال و به شماره حساب سیبا بانک ملی مرکزی گرگان  2170604755005  به نام درآمدهای حاصل از پروانه شکار محیط زیست گلستان 
د) پروانه شکار پرندگان آبزی ( اردک سرسبز ، خوتکا ، چنگر ، اردک ارده ای ، اردک نوک پهن ، تنجه ) به مبلغ 1400000 ریال و به شماره حساب سیبا بانک ملی مرکزی گرگان  2170604755005  به نام درآمدهای حاصل از پروانه شکار محیط زیست گلستان
او افزود : مدارک شناسایی شکارچیان پس از بررسی ، تایید توسط ادارات حفاظت محیط زیست و صدور پروانه شکار به آدرس شکارچی ارسال خواهد شد . 
مهاجر در ادامه تصریح کرد : شکارچیانی که اعتبار دفترچه شناسایی شکارچیان آنها به پایان رسیده ، لازم است مبلغ 55000ریال بابت هزینه تمدید دفترچه به شماره حساب سیبا بانک ملی مرکزی گرگان  2170604757001 به نام درآمدهای حاصل از فروش دفترچه شناسایی شکارچیان ، واریز نموده و اصل فیش واریزی را به همراه مدارک برای تعویض دفترچه ، به همراه مدارک پروانه شکار تحویل باجه های پستی نمایند .
مهاجر گفت : مدت زمان اعتبار پروانه ، گونه های مجاز قابل شکار ، مکان های مجاز برای شکار در روی پروانه ها قید شده و شکارچیان موظف به رعایت موارد هستند .پروانه های صادره برای پرندگان قید شده در پروانه بوده و در صورت شکار پرندگان دیگر ، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد .
او افزود: هر متقاضی در طول فصل شکار هر چهار نوع پروانه شکار را که حائز شرایطش باشد را می تواند دریافت کند اما چنانچه یک متقاضی هر یک از پروانه ها را در یک استان دریافت کرده باشد صدور همان پروانه در استان های دیگر ممنوع خواهد بود .
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ، ساخت کومه ، چپر ، پناهگاه برای شکار پرندگان در تمامی استان و همچنین همراه داشتن توله شکاری در هنگام شکار را ممنوع اعلام کرد و گفت: در مدت اعلام شده هرگونه صيد و شكار پرندگان بدون اخذ مجوزهاي لازم ممنوع است و نيروهاي يگان حفاظت محيط زيست استان با گشت و کنترل نسبت به حفاظت و مراقبت از مناطق و جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی اقدام خواهند نمود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار