رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان میزان خسارات وارده به باغات، مزارع، دام و طیور استان گلستان بر اثر برف ‌و یخبندان اخیر را حدود 2 هزار میلیارد ریال برآورد کرد.
کد خبر: ۳۳۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 25 November 2016
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان میزان خسارات وارده به باغات، مزارع، دام و طیور استان گلستان بر اثر برف ‌و یخبندان اخیر را حدود 2 هزار میلیارد ریال برآورد کرد.

به گزارش تابناک گلستان، دکتر مختار مهاجر در جمع خبرنگاران افزود: در بخش  باغبانی استان گلستان، در مجموع به 5 هزار هکتار از باغات مرکبات استان گلستان خسارت وارد شد و 120 هزار تن از محصول باغات بارور به ارزش 1200 میلیارد ریال از بین رفته است.

وی افزود: به سطح 5 هزار هکتار درختان مرکبات بارور استان نیز، در مجموع خساراتی به ارزش 200 میلیارد ریال وارد شد. همچنین به  1500 هکتار سطح غیر بارور مرکبات نیز به ارزش 105 میلیارد ریال آسیب وارد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در ادامه خسارت وارد شده به سطح 120 هکتار از باغات کیوی استان را نیز 62/5 میلیارد ریال برآورد کرد.

مهاجر اضافه کرد: در بخش زراعت نیز به 31 هزار هکتار سطح کلزای استان به ارزش 310 میلیارد ریال خسارت وارد شد. همچنین 100 میلیارد ریال نیز به بخش دام و طیور استان آسیب وارد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه باغداران توصیه های کارشناسان را جدی نگرفتن و از هفته قبل معاون و مدیر باغبانی چندین بار در رادیو و تلویزیون نسبت به برودت هوا به کشاورزان استان تذکر دادند. با این حال کشاورزان گلستانی تنها 10 درصد محصول باغات را جمع آوری کردند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان  به کشاورزان توصیه کرد: بهترین کار در این مواقع تکان دادن و آب‌پاشی و دود کردن در باغات و همچنین جمع‎آوری مرکبات و انبار کردن است.

دکتر مهاجر در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه به باغداران خسارات زیادی وارد شده است که بیمه و ستاد حوادث باید جبران خسارت داشته باشند و ما هم در حال دریافت اطلاعات از شهرستانها هستیم تا در ستاد حوادث استان طرح و به مرکز ارسال کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار