یادداشت فرزند یکی از شهدای بزرگوار قیام پنجم آذر گرگان
در پی حمله روز ۲۹ آبان ماه 57 سفاکان رژیم پهلوی و به گلوله بستن مردمی که به حرم امام رضا(ع) پناه گرفته بودند و توهین و هتک حرمت ساحت حرم رضوی ، حضرت امام خمینی (ره) این روز را عزای عمومی اعلام کردند و مردم گرگان و دشت در میدان شهدای فعلی گرگان تجمع کرده و قصد آغاز راهپیمایی را داشتند که توسط دژخیمان رژیم مردم به خاک و خون کشیده شدند.
کد خبر: ۳۳۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 26 November 2016

*محمد ولی علاالدینی- در پی حمله روز ۲۹ آبان ماه 57 سفاکان رژیم پهلوی و به گلوله بستن مردمی که به حرم امام رضا(ع) پناه گرفته بودند و توهین و هتک حرمت ساحت حرم رضوی ، حضرت امام خمینی (ره) روز ۵ آذر ۵۷ مصادف با هفتمین روز شهدای آن واقعه را عزای عمومی اعلام کردند و مردم گرگان و دشت (استان گلستان به ویژه گرگان) با روحیه ولایت مداری از سراسر استان در میدان شهدای فعلی گرگان تجمع کرده و قصد آغاز راهپیمایی را داشتند که توسط دژخیمان رژیم مردم به خاک و خون کشیده شدند که حاصل آن یکشنبه سیاه ۱۴ شهید و حدود ۱۵۰ زخمی بود که تقدیم انقلاب اسلامی شد.

در مجموع در سال 57 چهار واقعه مهم انقلابی در کشور اتفاق افتاد که علاوه بر 5 آذر گرگان می توان به قیامهای ۱۹ دی قم ، ۲۹ بهمن تبریز و ۱۷ شهریور تهران اشاره کرد.

شهدای پنج آذر نماد ظلم ستیزی و آزادیخواهی مردم استان گلستان
امسال در آستانه سی و هشتمین سالگرد قیام مردم گرگان شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد که قیام پنجم آذر مردم گرگان در تقویم ملی کشور ثبت شود.

از اینرو انتظار می رفت در اولین سال که این روز ملی مورد توجه نظام قرار گرفته مسولین استانی اقدامی در خور انجام می دادند.

با این حال در روز جمعه از سوی سپاه نینوای استان گلستان بزرگداشت همزمان روز بسیج مستضعفین ، شهدای مدافع حرم و شهدای ۵ آذر در مصلای نمازجمعه برگزار گردید و از سوی نماینده محترم مقام معظم رهبری آیت الله نورمفیدی پیش از آغاز نماز جمعه و در خطبه ها مورد تجلیل و تقدیر واقع گردید و جا دارد از امام جمعه گرگان و سردار صادقی فرماندهی محترم سپاه استان و دبیرکل کنگره گرامیداشت ۴۰۰۰ شهید استان گلستان تشکر و قدردانی کرد.

صدا و سیمای استان گلستان نیز با پخش یک فیلم مستند که در چند سال پیش تهیه شده بود و بارها از سیمای گلستان پخش شده بود و اجرای یک گفتگوی خبری با آقای فاضلی مدیر کل بنیاد شهید و آقای خارکوهی تاریخ نویس انقلاب بسنده کرد و از ضرورت تدوین این واقعه بزرگ و ملی غافل شد و شاید هم دلیل آن مقارن شدن این روز با جمعه و سرمای شدید باشد.

در ادامه به چند نکته اشاره میکنم:

۱-از همه کسانی که در گذشته با ثبت و تشریح این واقعه تلاش کردند بویژه دولت محترم بمناسبت ثبت ملی و درج آن در تقویم ملی سپاسگزاری می شود.

۲-برای روزهای مشابه که قبلا ذکر شد معمولا بطور سالانه مردم آن استان باتفاق مسولین خدمت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) رسیده و با بهره گیری از فرمایشات ایشان آن روز ویژه گرامی داشته می شود.

امیدواریم برای سال آینده این اقدام صورت پذیرد.

۳- گرامیداشت این روزهای مهم بازگویی علل شکل گیری انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) را برای نسل فعلی و آینده بازگویی کرده و ضرورتهای تداوم راه انقلاب و رسیدن به اهداف آرمانی آن را تعریف میکند.

۴- مردم استان و دوستداران انقلاب اسلامی در استان گلستان انتظار دارند که بی مهری مسئولان به قیام 5 آذر و شهدای گرانقدر روزی پایان یابد که امسال هم چنین نشد.

۵- شهدای این واقعه مانند همه شهدای گرانقدر انقلاب و جنگ تحمیلی و مدافع حرم هیچ نیازی به تجلیل ندارند ولی همه می دانیم که ایران اسلامی و نسل جوان برای تداوم افتخارات خود نیازمند پیروی از آرمان شهداست.

۶- همانگونه که رهبری فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند زنده نگداشتن یاد شهدا از خود شهادت کمتر نیست به همین جهت مسئولان محترم استان وظیفه دارند در جهت تببین اهداف و آرمانها و زنده نگهداشتن شهدای پنج آذر برنامه ریزی جدی کنند و تا حق این شهدای عزیز ادا شود و لازمه آن تشکیل ستادی ویژه در استانداری میباشد. البته از سوی استاندار محترم در سال ۹۳ تشکیل بنیاد شهدای ۵آذر صادر شد اما مورد پیگیری و اجرا واقع نگردید.


در پایان پنج شاخص انقلابی و انقلابی گری از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی یادآوری میکنم:

پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب، هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن ، تقوای دینی و سیاسی. به آنکه همه ما به این شاخصها پایبند باشیم.

*محمد ولی علاالدینی فرزند شهید والمقام جعفر علاالدین از شهدای قیام 5 آذر 57 مردم گرگان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار