معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان، در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، گفت: زحمات همه تولید کنندگان باید منجر به فروش و صادرات محصولاتشان شود .
کد خبر: ۳۳۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 27 November 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان، در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، گفت: زحمات همه تولید کنندگان باید منجر به فروش و صادرات محصولاتشان شود .

محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان ، در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات و ششمین جلسه کمیته برون گرائی و جذب سرمایه گذاری خارجی اقتصاد مقاومتی استان گلستان که با حضور اعضای این کارگروه در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان برگزار گردید ، گفت : تحقق موضوع برون گرایی بعنوان یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی در واقع بر تولید صادرات محور و تلاش بر رشد و توسعه صادرات غیر نفتی تاکید دارد ، و باید زحمات همه تولید کنندگان منجر به فروش و صادرات محصولاتشان شود .

ربیعی افزود : شرایط اقتصاد کشورهای هدف صادراتی بر اقتصاد و صادرات ما نیز تاثیر می گذارد ، چنانکه امروز شاهد هستیم با نوسانات قیمت نفت و بروز مشکلاتی در اقتصاد کشورهایی نظیر ترکمنستان و عراق ، صادرات استان ما نیز آسیب دید .

وی گفت : از اینرو لازم است با تشکیل کمیته ای ، در راستای توسعه بازارهای هدف صادراتی خود گام برداریم ، تا این کمیته ضمن بررسی بازارهای جدید ، برنامه های مدونی را برای توسعه این بخش پیش بینی نماید .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان همچنین با اشاره به تزریق تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ، گفت : با تصمیم دولت تسهیلات بسیار خوبی در سالجاری به واحدهای تولیدی تزریق شده است ، که ثمرات آن در خروج از رکود بسیاری از واحدهای تولیدی و افزایش اشتغال آنها از هم اکنون قابل رویت است و یقینا افزایش میزان تولید واحدهای تولیدی باید وارد بازار گردد و این می تواند سبب افزایش میزان صادرات نیز گردد .

گفتنی است ، در این جلسه رمضان بهرامی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان نیز گفت : هزینه تولید در کالاهای صنعتی استان بالا بوده و توان رقابت را از تولید کنندگان گرفته است.

وی افزود : 20 کشور جهت توسعه کشور های هدف صادراتی توسط اتاق بازرگانی استان مورد بررسی قرار گرفته است و با تعدادی از سفرا نیز دیدار داشته ایم.

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت : با عنایت به اهمیت توسعه صادرات در رونق اقتصاد ، می بایست زیر ساخت های صادراتی تامین گردد.
وی ادامه داد: باید بپذیریم سرما تولید و توزیع مرکبات را با مشکل جدی مواجه کرده است و از دولت انتظار می رود با توجه به شرایط حاکم نسبت به تسهیلات ارائه شده به فعالین در حوزه مرکبات تسهیلاتی را لحاظ نماید.

بهرامی عنوان کرد: بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند در بازار کشور های CIS موفق شود و به همراهی دولت در تسهیل مراودات نیازمند است .

قربانی مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات راه آهن در تسهیل شرایط صادرات محصولات استان از طریق مرز ریلی ، کلنگ احداث ریل عریض در منطقه اینچه برون گلستان طی هفته جاری به زمین زده خواهد شد و ان شاء ا... تا پایان سال شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود تا یکی از مهمترین دغدغه های تجار و بازرگانان استان مرتفع گردد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار