مسئول مبارزه با بیماری‎های طیور گلستان:
مسئول اداره مبارزه با بیماری‎های طیور، زنبور عسل و کرم‎ابریشم دامپزشکی گلستان گفت: امروز بیش از ۸۰۰ هزار مرغ محلی در استان گلستان با اجرای ملی واکسیناسیون نسبت به بیماری نیوکاسل در ۵۱۰ روستای گلستان واکسینه می‎شوند.
کد خبر: ۳۳۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 27 November 2016
مسئول اداره مبارزه با بیماری‎های طیور، زنبور عسل و کرم‎ابریشم دامپزشکی گلستان گفت: امروز بیش از ۸۰۰ هزار مرغ محلی در استان گلستان با اجرای ملی واکسیناسیون نسبت به بیماری نیوکاسل در ۵۱۰ روستای گلستان واکسینه می‎شوند.

رجب شیخ‎اسلامی صبح امروز در مراسم آغاز عملیات طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی روستاهای استان گلستان اظهار داشت: امروز به صورت همزمان در 510 روستای استان گلستان طرح واکسیناسیون مرغ‎های محلی نسبت به بیماری نیوکاسل صورت می‎گیرد.

وی با بیان اینکه 845 هزار دوز واکسن نیوکاسل برای اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور نسبت به این بیماری در استان گلستان در نظر گرفته شده است، گفت: در سال 1392 مانند این طرح به صورت منطقه‎ای انجام شد ولی با هماهنگی صورت گرفته سازمان دامپزشکی و بسیج سازندگی در 12 استان کشور این طرح اجرا شده است.

مسئول اداره مبارزه با بیماری‎های طیور، زنبور عسل و کرم‎ابریشم دامپزشکی گلستان با بیان اینکه 15 میلیون طیور محلی در اجرای این طرح نسبت به بیماری نیوکاسل مقاوم می‎شوند، افزود: بیش از 800 هزار مرغ  محلی در استان گلستان با اجرای این طرح واکسینه می‎شوند.

شیخ‎اسلامی تصریح کرد: نیوکاسل یکی از بیماری‎های مهلک در طیور به شمار می‎رود و با  اجرای این طرح امنیت  پرورش مرغ‎های محلی و پرورش دهندگان مرغ صنعتی در استان گلستان تامین می‎شود.

وی اظهار داشت: با توجه به بودجه و اعتبارات که سازمان دامپزشکی دارد این طرح در این مرحله در استان گلستان در 50 درصد روستاهای استان در نظر گرفته شده و امیدواریم با تامین اعتبارات در اواسط اسفند ماه  طیور کلیه روستاهای استان گلستان نسبت به بیماری نیوکاسل واکسینه شوند.

مسئول اداره مبارزه با بیماری‎های طیور، زنبور عسل و کرم‎ابریشم دامپزشکی گلستان ادامه داد: قبل از اجرای این طرح با هماهنگی دهیاری‎ها پیش‎ثبت‎نام برای واکسیناسیون انجام شده بود و همچنین نحوه اجرای این واکسیناسیون به یک هزار و 20 نفر نیروی اجرایی برای این طرح آموزش داده شده است.

شیخ‎اسلامی گفت: این طرح به همکاری سازمان بسیج سازندگی صورت گرفته و اجرای این طرح در تامین امنیت غذایی استان نقش موثری دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار