مسئول روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتش سوزی در عرصه های جنگلی شهرستان گالیکش واقع در شرق استان که روز گذشته آغاز شد، هم اینک مهار شده ،اما 45 هکتار از این عرصه ها سوخته است.
کد خبر: ۳۳۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 01 December 2016

 مسئول روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتش سوزی در عرصه های جنگلی شهرستان گالیکش واقع در شرق استان که روز گذشته آغاز شد، هم اینک مهار شده ،اما 45 هکتار از این عرصه ها سوخته است.

جمشید ناصری روز پنجشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: آتش سوزی عرصه های جنگلی گالیکش در منطقه 'بش اویلی' و در چهار نقطه رخ داد که با تلاش ساکنان منطقه و کارکنان منابع طبیعی شهرستان مهار شد. 
به گفته وی؛ آتش سه منطقه تا شب گذشته مهار شد، ولی در یک منطقه سخت گذر، علاوه بر نیروهایی که از روز گذشته فعال بودند امروز نیز گروه هایی اعزام شدند و باقی مانده آتش سوزی ها به طور کامل مهار شد. 
ناصری افزود: طبق گزارش های رسیده علت اصلی بروز آتش سوزی در عرصه های جنگلی گالیکش عامل انسانی بوده که پیگیری برای شناسایی افراد سودجو و مسبب این حادثه در دست اقدام است. 
به گفته وی؛ در مهار آتش سوزی عرصه های جنگلی گالیکش، دو نفر از محیطبانان این اداره کل مصدوم شدند که یکی از آنها به علت شکستگی پا در بیمارستان بستری شد. 
گالیکش واقع در شرق استان گلستان 51 هزار و 800هکتار عرصه ملی اعم از جنگل و مرتع دارد و 33 روستا از 62 روستای شهرستان در حاشیه جنگل قرار دارد. 
ناصری با قدردانی از دوستداران منابع طبیعی که در مهار حریق همکاری کردند، از اهالی منطقه که در جنگل حضور می یابند، خواست که با توجه به برگ فراوان جمع شده در پایه درختان از روشن کردن آتش در این عرصه ها خودداری و در صورت ایجاد ، قبل از ترک محل از خاموش بودن بقایای آتش اطمینان حاصل کنند. 
به گفته وی؛ طبق قانون نیز عامل انسانی بوجود آورنده حریق در جنگل ها مجرم بوده و با وی به عنوان متخلف قانونی برخورد خواهد شد. 
وی همچنین از هم استانی ها درخواست کرد که در صورت مشاهده تخلف در عرصه های منابع طبیعی از جمله بروز آتش سوزی برای مقابله با آن در اسرع وقت به شماره 1504 گزارش کنند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار