مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از اختصاص مبلغ 200 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پایین برای اجرای طرح های اقتصادی و نیز ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 03 December 2016
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از اختصاص مبلغ 200 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پایین برای اجرای طرح های اقتصادی و نیز ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی این استان خبر داد.
سعید مازندرانی روز شنبه درمراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس، اظهار داشت: این تسهیلات با کارمزد چهار تا هشت درصد، برای اجرای طرح های اقتصادی و تولیدی درمناطق روستایی این استان اختصاص یافته است.
وی بابیان اینکه سقفی برای میزان تسهیلات پیش بینی شده وجود ندارد و درصورت تقاضا از سوی روستاییان، مجددا تسهیلات دراختیار استان گذاشته می شود، گفت: این تسهیلات در راستای سیاست های ابلاغی دولت درحوزه تحقق اقتصاد مقاومتی بویژه درمناطق روستایی می باشد.
مازندرانی، بخش تعاون را از مهمترین ظرفیت ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای جوانان دانست و اضافه کرد: تنها در گنبدکاووس افزون بر دو هزار تعاونی وجود دارد که می توان از ظرفیت آن در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بهره گرفت.
وی به فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در گلستان نیز اشاره کرد و گفت: این ستاد از ابتدای فعالیت تاکنون افزون بر پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و یا طرح های تولیدی استان قرار داده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: نظارت بر تسهیلات دریافتی واحدها در هزینه کرد درست تسهیلات و تعهد ایجاد اشتغال آنان باید به صورت مستمر از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان ها صورت گیرد.
مازندارنی، استفاده از همه ظرفیت های ادارات و نهادهای شهرستانی، استفاده از ظرفیت صندوق کارآفرینی امید بویژه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به افرادی که به هر دلیلی شغل خود را از دست داده اند، حمایت از تشکل های کارگری و کارفرمایی با رعایت عدالت، تعامل با سایر دستگاه های اداری و توجه به امور معیشتی کارگران را از مهمترین رویکردهای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان و ادارات زیر مجموعه آن برشمرد و بر آن تاکید کرد.
وی همچنین از پیگیری برای راه اندازی زمین والیبال ساحلی کارگران گنبدکاووس درآینده ای نزدیک خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای استفاده صحیح از ظرفیت ها و امکانات ورزشی و نیز زائرسراها بایستی در دستور کار ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرار گیرد.
دراین مراسم که معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز حضور داشت، ضمن قدردانی از تلاش های محمدرضا پیاده کوهسار مدیر سابق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان در مدت بیش از شش سال تصدی این سمت، عبدالحکیم سلاق به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار