مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در سطح استان برای ایام نوروز امکانات و ظرفیت لازم برای اقامت 87 هزار و 317 نفر گردشگر مهیا شده است.
کد خبر: ۳۹۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 18 March 2017
 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در سطح استان برای ایام نوروز امکانات و ظرفیت لازم برای اقامت 87 هزار و 317 نفر گردشگر مهیا شده است.

ابراهیم کریمی روز شنبه در آئین افتتاح دبیرخانه مرکزی ستاد خدمات سفر استان افزود: به منظور خدمات رسانی مناسب و آرامش حال مسافرین در نوروز 1396، 20 هتل با ظرفیت 1790 نفر، 12 مهمانپذیر با ظرفیت 484 نفر، چهار هتل آپارتمان با ظرفیت 208 نفر و ظرفیت 700 نفر در منازل استیجاری، ظرفیت 3200 نفر در کمپ های استان، ظرفیت 8135 نفر در مدارس استان و ظرفیت 72800 نفر در سایر مراکز از جمله پانسیون ها، تفرجگاه ها، مهمانسراهای ادارات و سایر بخش ها فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز 34 پایگاه امدادی هلال احمر، 46 پایگاه امداد پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی، 25 بیمارستان و درمانگاه فعال با کشیک، 25 داروخانه فعال، چهار پایگاه امداد خودرو و 18 شرکت بیمه آماده ارائه خدمات به هموطنان و گردشگران هستند.

به گفته وی؛ 30 پایگاه اطلاع رسانی و راهنمای گردشگر، 32 پایگاه ثابت و سیار اطلاع رسانی هلال احمر، 118 نفر نیروی فعال خدمات امداد ونجات، 100 نفر نیروی فعال ایمنی و سلامت مسافرین نیز فعال بوده و حدود 100 هزار نسخه اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی بین مسافران توزیع می شود.

کریمی با بیان اینکه 671 ناظر با ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام نوروز برای خدمات مناسب همکاری دارند، گفت: 35 ناظر از تاسیسات و موسسات گردشگری، 403 ناظر جهت نظارت از اصناف مختلف، 17 ناظر از تعزیرات حکومتی و 216 ناظر از دانشگاه علوم پزشکی بر بخش بهداشت و سلامت فعالیت دارند.

دبیر ستاد تسهیلات سفر گلستان افزود: امکان بازدید از هشت موزه فعال استان، برگزرای 50 مورد جشن و مسابقات فرهنگی ، گسترده شدن 22 سفره هفت سین، 25 بازارچه و نمایشگاه، 200 غرفه بازارچه سنتی، بیش از 30 مورد فروشگاه های صنایع دستی، 483 غرفه صنایع دستی و بازارچه مخصوص سوغات، فعالیت 106 جایگاه توزیع سوخت، 36 ایستگاه صلواتی، ایجاد 28 جایگاه اقامه نماز، 16 مسجد فعال و 16 راهدارخانه های فعال استان از دیگر آماده سازی ها برای حضور مهمانان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 برنامه شاخص توسط این اداره کل برای نوروز 1396 برنامه ریزی شده است، گفت: برپایی بازارچه های صنایع دستی و سوغات در 14 شهرستان، نمایشگاه مشترک با استان های خراسان شمالی و مازندران در مبادی ورودی و خروجی استان، برگزاری نوروزگاه مرزی در اینچه برون، 50 جشنواره فرهنگی روستایی، ایجاد پایگاه و دبیرخانه متمرکز در استان با هدف مدیریت و ساماندهی بهتر خدمات در طول طرح از دیگر فعالیت ها است.

به گفته وی؛ تهیه بروشور و دفترچه اطلاعات و تلفن های مورد نیاز گردشگران، تهیه لوح فشرده معرفی جاذبه های گردشگری، فعال بودن سامانه ملی 09629 جهت ارائه اطلاعات و رسیدگی به شکایات، ایجاد پایگاه و مراکز اطلاع رسانی، رونمایی از تمبر گردشگری با موضوع شعار استان و کشور از دیگر برنامه ها است.

کریمی یادآور شد: با هماهنگی های صورت گرفته در جهت ایجاد ظرفیت اسکان، خدمات امدادی، بهداشتی، انتظامی، قضایی، خدمات رفاهی و فرهنگی، خدمات اطلاع رسانی و راهنمای مسافرین، نظارت و بازرسی و با توجه به ثبت جهانی نوروز در یونسکو و برگزاری برنامه نوروزگاه در سه شهرستان گرگان، گنبدکاووس و آق قلا هموطنان و گردشگران نوروز متفاوتی را با شعار گلستان نگارستان و اکوتوریسم ایران در استان گلستان تجربه خواهند کرد.

استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران از مناطق گردشگرپذیر کشور است، این استان یک میلیون و868 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و 1075 روستا ساکن بوده و از اقوام و مذاهب مختلف هستند..

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار