مدیرکل صندوق کارآفرینی امید گلستان از پرداخت یکهزار و 450 میلیارد ریال تسهیلات در قالب اشتغال و ازدواج در استان خبر داد و گفت: این وام ها در دوره فعالیت دولت یازدهم پرداخت شده است.
کد خبر: ۴۸۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵ 20 August 2017
مدیرکل صندوق کارآفرینی امید گلستان ازپرداخت یکهزارو 450 میلیارد ریال تسهیلات در قالب اشتغال و ازدواج در استان خبر داد و گفت: این وام ها در دوره فعالیت دولت یازدهم پرداخت شده است.

حسن پهلوری در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز اظهار داشت که این رقم در دولت نهم ودهم حدود 620 میلیارد ریال بوده و در دولت تدبیر و امید میزان این تسهیلات رشد مناسبی داشته است.

وی اضافه کرد: این صندوق در 5 ماهه سال 96 نیز حدود 300 میلیارد ریال وام پرداخت کرده است.

به گفته وی؛ درهفته دولت سال جاری 330 طرح درسطح استان به بهره برداری می رسد که بالغ بر 150 میلیارد ریال صرف آن شده است و برای 700 نفر زمینه اشتغال فراهم می کند.

پهلوری افزود: در گذشته و در قالب صندوق مهر امام رضا(ع) تسهیلات اعطائی 40 تا 50 میلیون ریالی بود ، ولی اینک تا سقف 40 میلیارد ریال نیز در استان پرداخت شده است.

وی بابیان اینکه حدود 46.5 درصد از جمعیت گلستان در روستاها ساکن هستند از این لحاظ بعد از سیستان و بلوچستان به عنوان دومین استان دارای جمعیت بالای روستائی هستیم، گفت که این ظرفیت خوبی است تا روستاها را به مراکز تولیدی تبدیل کرده و درآمد روستاییان نیز افزایش یابد.

به گفته وی؛ با توجه به توانمندی بانوان روستایی، صندوق کارآفرینی امید در سالهای اخیر با همکاری جهاد کشاورزی طرح راه اندازی و حمایت از صندوق های خرد محلی را اجرایی کرد که زنان روستائی در گروه های 30 تا 50 نفری در این صندوق ها ساماندهی می شوند و با توجه به نوع فعالیت در گروه های 4 تا 5 نفره تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند. 

وی ادامه داد که در سال جاری 90 صندوق با همکاری جهاد کشاورزی و با ارائه آموزشهای لازم ثبت و راه اندازی خواهد شد.

پهلوری حمایت از بنگاههای اقتصادی در محدوده روستاها و مناطق محروم که توسط مردم راه اندازی می شود را یکی دیگر از اقدامات اعلام کرد و افزود: تاکنون برای 5 طرح مصوب در استان بالغ بر 125 میلیارد ریال در سال 95 و اوایل 96 پرداخت شده که از جمله 60 میلیارد ریال برای 2 طرح در روستاهای گنبدکاووس بوده است.

به گزارش ایرنا علی اصغر میرزایی فرماندار بندرگز نیز با گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور، این روز را به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و نیز با قدردانی از خبرنگاران و فعالان عرصه های رسانه ای اظهار داشت: خبرنگاران انتظارات و مطالبات مردم را به گوش مسئولان می رسانند و اقدامات دولت و بخش های مخلتف را به جامعه اطلاع رسانی می کنند.

به گفته وی؛ خبرنگاران نماینده افکار عمومی در جامعه هستند و مسئولین باید از فعالیت این قشر زحمتکش استقبال نموده و برای رفع مشکلات مطرح شده تلاش کنند.

فرماندار بندرگز به نزدیک بودن هفته دولت نیز اشاره کرد و افزود: الگو و نماد دولتمردان شهیدان رجائی و باهنر هستند.

وی همچنین اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده برای شهرستان بندرگز را ازمحل اعتبارات استانی در سال جاری 105 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که با پیگیری این مبلغ به 120 میلیارد ریال افزایش یافته که نسبت به سال گذشته 60 درصد رشد دارد.

میرزائی گفت: یکی از پروژه های ملی که باید در سال جاری به پایان برسد سالن صدرا است.

به گفته وی؛ سال گذشته اعتبار 10میلیارد ریالی به این پروژه تزریق شد و بخشی از کار انجام و تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با برآوردهای موجود امسال به بهره برداری می رسد.

وی به درحال اجرا بودن 8 طرح مرتبط با مشاغل روستایی در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز اشاره کرد.

بندرگز با حدود 50 هزار نفرجمعیت در غرب استان گلستان و در فاصله 42کیلومتری گرگان واقع است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار