دکتر جهانگیر،رییس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به منظورافتتاح بازداشتگاه مرکزی گرگان وارد استان گلستان شد.
کد خبر: ۴۹۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 22 September 2017
دکتر جهانگیر،رییس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به منظورافتتاح بازداشتگاه مرکزی گرگان وارد استان گلستان شد.
 
دکتر جهانگیر رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، به همراه علیرضا رضوانی مدیر کل زندانهای استان،هادی هاشمیان رییس کل دادگستری استان گلستان ، سید مصطفی حقی دادستان مرکز استان، ، فرمانده انتظامی استان و مقامات عالی اجرایی و قضایی استان ،با دکترصادقلو استاندار محترم استان گلستان دیدار داشت.

در این دیدار ابتدا دکترحسن صادقلواستاندار گلستان ضمن خوشامد گویی به رییس سازمان زندانهای کشور، هیئت همراه و مقامات عالی اجرایی و قضایی استان، اظهار داشت امیدوارم این سفر همراه با خیر و برکت باشد.

حسن صادقلو رییس شورای تأمین گلستان افزود: سند جامع امنیتی استان با رویکرد پیشگیرانه و کارشناسانه،در بیست و هشت مؤلفه جمع آوری شد و پس از ارائه به وزارت کشور به عنوان یک مدل در کشور ابلاغ گردید . 

استاندار گلستان درادامه اشاره داشت، مسیر پیشرفت و تعالی استان در حال حاضر در یک مسیر مطالعه شده در حرکت است که این نشان از وجود افراد فرهیخته و کارامد در استان دارد.

در ادامه دکتر جهانگیر رییس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و هیئت همراه در معیت مدیر کل زندانهای استان گلستان و مقامات عالی رتبه اجرایی و قضایی استان ،در مراسم افتتاح بازداشتگاه مرکزی زندان گرگان حضور یافت.

مدیر کل زندانهای استان در این مراسم ضمن خوشامد گویی و اظهار خرسندی از حضور رییس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ،اظهار داشت،افتتاح بازداشتگاه مرکزی گرگان با حضور ارزشمند دکتر جهانگیر،از افتخارات زندانهای استان می باشد.

علیرضا رضوانی افزود: این بازداشتگاه با مساحت هزار و ششصد متر مربع و با ظرفیت دویست نفر با اعتبارات ملی و با هدف حفظ حقوق زندانیان به مرحله افتتاح و بهره برداری رسید.

در ادامه دکتر جهانگیر رییس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در ابتدای سخنان خود اظهار داشت ،خدارا شاکریم که این توفیق به ما دست داد که قدردانی داشته باشیم از زحمات همکارانی که منجرشد به افتتاح بازداشتگاه مرکزی گرگان تا کمک کند به زندانیان و خانواده های آنان برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه.

دکتر جهانگیر ،مشاور و بازرس ویژه رئیس قوه قضائیه ،نگاه نظام جمهوری اسلامی را نگاه به عدل و انصاف و اصلاح و تربیت دانست و افزود به برکت این نگاه رحمانی و اسلامی ،مشاهده میشود که در این نظام با کرامت با انسان رفتار میکنند،این خود به معنای یک نظام آموزشی جامع میباشد و سعی براین هدف دارد که مددجویان به عنوان یک عنصر مفید از چرخه جرم خارج شوند و بازگشت سعادتمندانه به جامعه داشته باشند.

رییس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور،همچنین به آموزش صد و سی حرفه با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و سازمان صنایع دستی ،برای زندانیان گریز زد و اظهار داشت ،به طور متوسط بین صد الی صد و پنجاه هزار نفر در سال تحت این آموزه ها قرار میگیرند و دوره های آموزشی را سپری میکنند.

این مقام عالی قضایی با اعلام خبراخذ کد مدرسه برای اولین بار در کشور به جهت ایجاد مدرسه برای زندانیان بازمانده از تحصیل در زندانهای کشور با انعقاد تفاهم نامه که با وزارت کشور ایجاد شد اشاره داشت و تصریح کرد، در خصوص بخش تحصیلی مددجویانی که بازمانده از تحصیل بودند کد مدرسه گرفتیم.

وی در ادامه بیان داشت، پنج درصد مددجویان، بیسواد مطلق وارد زندان میشوند که حدود شصت و پنج درصد از این مددجویان کم سواد در مرحله ابتدایی و تا قبل از سیکل قرار دارند.

دکتر جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که میانگین متهمینی که وارد زندان میشوند بیش از بیست و دو تا بیست و پنج درصد در نوسان است،اظهار داشت :آمار زندانهای این استان با میانگین سیزده درصد نشان از این دارد که فرایند این استان بهتر بوده و جزء استان های موفق کشور است که این نشان از رسیدگی بهتر به پرونده ها در دوران کوتاهتری دارد.

در ادامه این مراسم از تلاشهای سعید پرویزنیا معاون دادستان مرکز استان درجهت همکاری ،تلاش و حضور مؤثر و مستمر در زندانهای استان که منجر به کاهش جمعیت کیفری زندانها و حل مشکلات زندانیان و خانواده های آنان شده است و همچنین از فردین گرگانی مدیر زندان گرگان ،عباس مختاری مدیر زندان گنبد و محمد کریمی رییس کانون اصلاح و تربیت استان به جهت رسیدگی به امور زندان و مددجویان با اهداء لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

سپس در پایان دکتر جهانگیر با همراهی مدیر کل زندانهای استان، رییس کل دادگستری استان ، دادستان مرکز استان ،فرمانده نظامی و جمعی از مقامات ارشد اجرایی و قضایی استان در محل بازداشتگاه مرکزی گرگان حضور بهم رساندند و این بازداشتگاه افتتاح گردید.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار