وزیر کشور شنبه سوم فروردین از وضعیت سیلاب در شهرستان آق قلا بازدید و بر تسریع روند امدادرسانی به مردم سیل زده تأکید کرد.
کد خبر: ۷۲۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴ 24 March 2019
به گزارش تابناک گلستان ، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه این بازدید در گفتگو با شبکه خبر سیما اظهار کرد: به همه اطمینان می دهم خطر سیل در منطقه کاملا رفع شده و همه شایعات پخش شده بین مردم بی اساس است.
وی افزود: حجم بارشها در این چند روز بسیار زیاد بود به حدی که حدود 60 درصد بارش سالانه استان طی چند روز اتفاق افتاد این موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل شد. 
وزیر کشور گفت: اولین و مهمترین هدف ما کاهش خسارات جانی بود که همه اقدامات در این مسیر انجام شد و که فقط 2 نفر فوتی داشتیم که آن هم در شهرستانهای مینودشت و کلاله بوده است. 
وی با بیان اینکه در مرحله دوم، اولویت ما تخلیه آب است افزود: مشکل اصلی، رسوب گذاری است که در مسیر رودخانه ها اتفاق افتاده و در حال حاضر با لایروبی درحال بازگشایی مسیر هستیم تا آب با سرعت بیشتری تخلیه شود و پمپ هایی هم برای مکش و تخلیه آب فراهم شده که به کار گرفته خواهد شد. 
وی با اشاره به بازدید از محل اسکان اضطراری مردم گفت: خوشبختانه مردم کمبودی ندارند اما ناراحت هستند و حق دارند زیرا در ایام عید و دید و بازدیدها این اتفاق ناگوار رخ داد و ما سعی داریم در اسرع وقت خسارات را جبران کنیم. 
وی ضمن قدردانی از صبر و متانت مردم از آنها خواست با همین همدلی و صبوری، مسئولان و دستگاه را خدمات رسانی بهتر یاری دهند. 
وزیر کشور در پاسخ به انتقادات از کندی امداد رسانی گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی، کار کمی کند انجام می شد اما با مساعد شدن شرایط جوی و افزایش امکانات انسانی و لجستیکی و هلی کوپتر، این روند سرعت بیشتری خواهد گرفت. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار