مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: توزیع روزانه ۳۰۰۰ بسته غذایی و اختصاص ۱۰۰۰ وام ۵ میلیون تومانی به بازنشستگان سیل‌زده این استان از اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری است.
کد خبر: ۷۲۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 25 March 2019

به گزارش تابناک گلستان ،جمشید تقی زاده درسفر به استان سیل زده گلستان گفت: در پی دستور محمد شریعتمداری - وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی - مبنی بر بسیج همه امکانات و تجهیزات برای امدادرسانی به سیل‌زدگان، صندوق بازنشستگی کشوری پس از این ابلاغ بلافاصله با هماهنگی بین هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه برنامه‌ریزی امدادرسانی به هموطنان سیل زده استان گلستان را در دستور کار خود قرار داد.

تقی زاده در ادامه گفت: خوشبختانه تجارب این صندوق در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه باعث شد تا ما بتوانیم با اقدامات اورژانسی در خصوص تامین وعده‌های غذایی هموطنان سیل‌زده استان گلستان عملیات کمک‌رسانی را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی با اشاره به بسیج امکانات معاونت‌ها، شرکت‌ها، صندوق‌های زیرمجموعه و سازمان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: متاسفانه جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی در منطقه گلستان شرایط زندگی را برای هموطنان این منطقه با بحران مواجه کرده که صدورفرمان مقام معظم رهبری و حضور به‌موقع مسوولان دولت و همکاری و واکنش سریع نیروهای سپاه و ارتش در جهت مهار و کنترل حادثه سیلاب باعث شد تا میزان خسارت ناشی از سیل کاهش یابد و هموطنانی که بر اثر سیل دچار آسیب شده بودند در مراکز و مکان‌های تعیین شده به طور موقت اسکان داده شوند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: با هماهنگی به عمل آمده در خصوص تامین نیازهای اولیه به‌ویژه مواد غذایی مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و دو شرکت وابسته به آن شیر پگاه و ایرانگردی و جهانگردی صبحانه و غذای سیل‌زدگان را به تعداد روزانه ۳۰۰۰ بسته غذایی تامین کردند.

وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری با شناسایی بازنشستگان مشترک این صندوق که بر اثر حادثه سیل دچار خسارت شده‌اند به میزان ۵ میلیون تومان وام ضروری با کارمزد کم پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه اختصاص مکان‌های ورزشی و فرهنگی جهت اسکان سیل‌زدگان در خانه امید گلستان و اهدای ۱۰ هزار جفت کفش از سوی شرکت کفش ملی نیز از سوی این صندوق در نظر گرفته شده است.

تقی زاده در ادامه گفت: با توجه به برآورد اولیه پیش‌بینی می شود بیش از ۱۰۰۰ بازنشسته مشمول پرداخت این تسهیلات شوند البته در صورتی که این آمار افزایش یابد به همان میزان تسهیلات به این افراد اختصاص داده خواهد شد.

تقی زاده تاکید کرد: همکارانم شبانه‌روز در حال امدادرسانی هستند و برخی از آن‌ها بلافاصله پس از وقوع حادثه سیل خود را به منطقه رساندند تا مردم گلستان در شرایط بحرانی تنها نمانند.

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری وی در ادامه اظهارکرد: صندوق بازنشستگی کشوری تمام توان خود را جهت امدادرسانی سریع به مردم بسیج کرده است.

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار