رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی نه‌تنها مانع بر برگزاری پرشور انتخابات نیست بلکه به دنبال برداشتن موانع و شاخصه‌های انتخابات پرشور ازجمله نشاط، امید و اعتماد مردم به‌نظام اسلامی است و این ستاد با جدیت به دنبال رفع موانع و حتی برخورد با این موانع است‌.
کد خبر: ۹۴۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 18 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در نشست ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی افزود: ملت ایران با حضور پرشور و معنادار خود در انتخابات ۴ دهه گذشته موجب تثبیت و اقتدار نظام اسلامی شدند و امروز همه باید برای برگزاری انتخابات پرشور نقش خود را به‌درستی ایفا کنند و اصل انتخابات مشارکت است اما این به معنای نادیده گرفتن وظایف و رسالت‌های اصلی نیست چراکه مردم انتظار اجرای صحیح قانون را دارند.
وی ادامه داد: ستاد استانی قابلیت تعیین و اجرای راهبردی دارد و برای رسیدن به اهداف تدوین‌شده با چشم و گوش باز و بصیرت لازم فضای انتخابات را در همه ابعاد بررسی می‌کنیم.
رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی یادآورشد: لازم است ستادهای شهرستانی در بازه زمانی ۲۰ روزه جلسات خود را به‌طور منظم تشکیل دهند و کلیه مسائل مربوط به انتخابات با دقت لازم رصد شود.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: امروز ما از کسانی که به دنبال برگزاری پرشور و سالم انتخابات هستند قدردانی می‌کنیم و اصل حضور در انتخابات و گرم نگه‌داشتن تنور انتخاباتی با رعایت اصول و قوانین، اقدام شایسته‌ای است.
وی افزود: نیازمند این هستیم استان را به نقاط حساس، نیمه حساس، معمولی و متوسط در حوزه انتخابات تقسیم‌بندی کنیم و نسبت به شرایط توان اجرایی و فکری به آن سمت هدایت کنیم و پیش‌بینی و پیشگیری مهم‌ترین رویکرد ستاد است و دستورالعمل‌ها بر این اساس تدوین می‌شوند.
رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی یادآور شد: ترویج حضور در انتخابات و کمک در امر مشارکت گسترده وظیفه هر مسئولی است و امروز ایجاد امید و نشاط در جامعه یک خدمت بزرگ است که باید بر اساس توان و امکانات لازم آن را به‌خوبی انجام دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی اضافه کرد: جلوگیری از تنبلی ، توصیه به صبر و حق و امیدآفرینی در فضای مجازی از مهم‌ترین تأکیدات مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر است که همه باید این مسئله را در ابعاد مختلف عملیاتی کنند.
وی ادامه داد: نخبگان و اصحاب رسانه در ایجاد مشارکت و شور انتخاباتی بسیار مؤثر هستند و باید این هنر را داشته باشیم که از این بستر و پتانسیل به‌خوبی استفاده کنیم.
رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: آراء مردم حق‌الناس است و همه توان باید برای حفاظت از آرای مردم به میدان بیاید و بدون هیچ‌گونه نگاه سیاسی و جناح‌بندی این رسالت مهم را انجام خواهیم داد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: در خصوص سفرهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به استان مرکزی نیازمند تهیه یک دستورالعمل کامل هستیم و همه باید به آن متعهد باشند و سفرهای استانی نباید به‌گونه‌ای باشد که اصل انتخابات و مسائل اصلی استان را به حاشیه ببرد و نیاز است دعوت‌کننده‌ها در این زمینه کاملاً توجیه شوند و قوانین را به‌خوبی رعایت کنند.
وی یادآورشد: حفظ آرامش مردم و جامعه از امروز تا روز انتخابات اصل مهمی است که همه باید در این راستا تلاش کنند تا یک انتخابات پرشور و با مشارکت بالای مردم رقم بخورد و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی به ماندگار بگذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار