فرماندار گرگان گفت: پنج حلقه چاه طرح اضطراری و چاه ادارات طی چند روز آینده وارد مدار می شود که با انجام این طرح، ۲۰۰ لیتر آب بر ثانیه به ظرفیت شبکه آب گرگان اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶ 26 June 2021

محمد حمیدی بعدازظهر شنبه در جلسه بررسی مشکل کمبود آب شهر گرگان با حضور اعضای شورای تامین اظهارکرد: در حال حاضر، یک هزار و ٢٨٠ لیتر در ثانیه آب شرب بهداشتی و سالم در گرگان تولید می شود.

فرماندار گرگان افزود: با توجه به جمعیت مرکز استان و شروع فصل تابستان، میزان آب مصرفی در این شهر یک هزار و ٧۵٠ لیتر برثانیه است که با کسری تولید ۴٧٠ لیتر بر ثانیه مواجه هستیم.

وی بیان کرد: پنج حلقه چاه طرح اضطراری طی چند روز آینده وارد مدار می شود که با انجام این طرح، ١٠٠ لیتر آب بر ثانیه به شبکه آب گرگان متصل خواهد شد.

حمیدی گفت: دستگاه‌ها و مجموعه های اداری موظف هستند همه امکانات خود از جمله چاه‌های آب را در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهند.

فرماندار گرگان بیان کرد: چاه های آب متعلق به ادارات که در مدار خطوط انتقال آب قرار دارند، وارد شبکه آب شهری خواهد شد که با انجام این امر ١٠٠ لیتر بر ثانیه دیگر به شبکه آب شهر گرگان اضافه می شود.

گفتنی است مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان پیش از این گفته بود: زیرساخت‌های فعلی آبی جوابگوی نیاز روز افزون و رشد بی‌رویه جمعیت مرکز استان نیست.

بهزاد هرمزی افزود: با توجه به اینکه طرح آبرسانی به شهر گرگان توسط شرکت آب منطقه ای استان در حال انجام است لذا همواره تلاش شده تا ضمن خدمات رسانی بهتر به مشترکان، جلسات و برنامه ریزی های مشترکی هم در خصوص رفع کمبود منابع تامین و ذخیره آن نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص علت کاهش فشار آب در ساعات شبانگاهی بیان کرد: این کاهش فشار آب در راستای پایدار نگه داشتن توزیع آب در طول روز است و اگر این مدیریت فشار را اعمال نکنیم، در طول روز به دلیل نرسیدن حجم مخازن به اندازه نیاز، در تامین آب شرب دچار مشکل خواهیم شد.

مهندس هرمزی تاکید کرد: نظر به کمبود ۴۷۰ لیتر بر ثانیه منابع تامین آب شرب در شهر گرگان، در طی ماه گذشته همانگونه که قبلاً هم اعلام شداز ساعت ۲۱ الی پنج بامداد مدیریت فشار شبکه را در دستور کار داشته ایم تا بتوانیم در طول روز خدمات بهتری را ارائه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار