قرارداد پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب می‌شود

شهرکرد-«تابناک»-سرکنسولگری روسیه در ایران گفت: به زودی قرارداد پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲ 19 September 2024

به گزارش تابناک از شهرکرد، آندری ژیلتسوف سرکنسولگری روسیه در ایران در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: ما انتظار داریم به زودی کشورهای ایران و روسیه قرارداد روابط راهبردی را امضا کنند که این قرارداد بتواند افق‌های روشنی برای آینده این دو کشور ایجاد کند. 

وی با اشاره به وجود روابط صمیمانه بین دو کشور روسیه و جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران کشوری مستقل در سیاست خارجه خود است که این بسیار موجب افتخار است. در واقع تعداد کشورهایی که سیاست خارجه مستقل دارند بسیار ناچیز است. 

سرکنسولگری روسیه در ایران مطرح کرد: به زودی قرارداد پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب می‌شود. رقابت اقتصادی بین دو کشور می‌تواند محور پیشرفت هر دو کشور باشد و پیوستن جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا این فرصت را به صادرکنندگان می‌دهد تا بتوانند در منطقه آسیا کالاهای خود را صادر کنند.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری بسیار حائز اهمیت است چرا که به مردم دو کشور برای شناخت همدیگر کمک می‌کند. در سال گذشته نزدیک به ۶۰ هزار ایرانی با هدف گردشگری وارد روسیه شدند و حدوداً همین تعداد از روسیه وارد ایران شدند که در مقایسه با سال‌های گذشته حدود ۳ برابر افزایش پیدا کرده است. 

وی بیان داشت: معتقدم ایران دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب توریستی است، راه‌اندازی سیستم دریافت ویزای الکترونیک یکی از گام‌هایی است که به صنعت گردشگری کمک می‌کند و دریافت ویزا را راحت‌تر کرده است. استان اصفهان، تهران و حتی کرمان روابط بسیار نزدیکی با شرکای روس دارند که انتظار می‌رود استان چهارمحال و بختیاری نیز به همین میزان روابط نزدیک با شرکای روس برقرار کند. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار