تکمیل طرح‌های راکد و برزمین مانده یادگار شهید جمهور در شهرستان بندر ترکمن

فرماندار شهرستان بندرترکمن با اشاره به بن‌بست‌شکنی طرح گردشگری آشوراده پس از ۲۵ سال وقفه، احیای خلیج گرگان، تعریض جاده موسوم به مرگ در بندرترکمن و ده‌ها طرح برزمین مانده گفت: آیت‌الله رئیسی طرح‌های نیمه‌تمام و راکد در شهرستان بندرترکمن را تکمیل کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱ 08 June 2024

به گزارش تابناک گلستان، نورمحمد جعفری با اشاره به اینکه با اقدام جهادی رئیس جمهور شهید برای احیای خلیج گرگان، مسیر ورود پرندگان مهاجر به این خلیج باز شده و شوری آب خلیج سه برابر کمتر شده است اظهار کرد: در دولت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۵۵۰ میلیارد تومان برای احیای خلیج فارس مصوب و کانال آشور لایروبی شد که در نتیجه آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب از دریا وارد خلیج گرگان شد.

وی احیای طرح گردشگری آشوراده پس از ۲۵ سال وقفه در سطح دو هکتار از اراضی آشوراده و ۱۳۸ هکتار از اراضی پشتیبان در اسکله بندرترکمن را از دیگر اقدامات مهم شهید جمهور در شهرستان ترکمن برشمرد و گفت: برای اجرای این بخش خصوصی ورود خواهد کرد و صندوق ملی محیط زیست نیز در کنار آن قرار می‌گیرد و در صورت تکمیل آن اشتغالزایی خوبی برای جوانان منطقه ایجاد خواهد شد.

فرماندار شهرستان بندرترکمن با بیان اینکه جاده کم عرض و ناایمن بندرترکمن به آق قلا یکی از مسیرهای پرتردد و پرحادثه استان گلستان که موسوم به جاده مرگ شده بود، گفت: تعریض لاین شمالی جاده بندرترکمن به آق قلا به طول ۳۵ کیلومتر با ۳۲۰ میلیارد تومان نیز شروع شده و قرار بود تا پایان دولت سیزدهم به پایان برسد.

نورمحمد جعفری با اشاره به افتتاح سالن تختی شهرستان ترکمن پس از ۲۰ سال و استادیوم پیرقاندومی شهرستان ترکمن پس از ۱۵ سال وقفه را به عنوان دو طرح مهم و برزمین مانده نام برد که پس از سال‌ها انتظار در دولت رئیسی به بهره‌برداری رسید و افزود: در سفر اول رئیس جمهور شهید به استان گلستان بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای زمین مصنوعی در روستاهای گلستان یکی از طرح‌هایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای اولین بار در دولت شهید رئیسی در کشور ایجاد شده، گفت: در دولت رئیس جمهور شهید، زمین چمن مصنوعی در چهار روستای شهرستان بندرترکمن ساخته شد و دو زمین چمن مصنوعی دیگر نیز در دست ساخت است.

فرماندار شهرستان بندرترکمن ادامه داد: دو بانده کردن راه آهن گرگان به بندرترکمن با اعتبار ۱۲۰ میلیاد تومان، نوسازی مدارس، آسفالت جاده‌های روستایی و ده‌ها طرح برزمین مانده از دستاوردهای درخشان رئیس جمهور شهید در شهرستان بندرترکمن است که تا ابد در یاد و خاطر مردم قدرشناس منطقه باقی خواهند ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار