خطیب جمعه گرگان گفت: رئیس جمهور آینده باید به حل مشکلان اساسی کشور بپردازد تا در سایه آن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مرتفع شود.
کد خبر: ۱۱۷۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷ 29 June 2024

به گزارش تابناک گلستان، آیت الله سیدکاظم کاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار کرد: در دین اسلام و روایات بزرگان، سفارش زیادی برای اقامه نماز شده است، زیرا نماز انسان را از فحشا و فساد دور نگه می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه مباهله از وقایع مهم تاریخی است که در شهر مدینه اتفاق افتاده است، اظهار کرد: جمعی از مسیحیان در گفتگو با حضرت محمد (ص) این بیان حق که حضرت عیسی (ع) بنده‌ای از بندگان خداوند است را نپذیرفتند و پیامبر به توصیه الهی با مسیحیان مباهله را برگزار کرد.

نماینده، ولی فقیه در گلستان ادامه داد: مسیحیان وقتی دیدند که پیامبر با فرزندان و عزیزترین کسان خود در مباهله شرکت کرده است، ترسیدند و حاضر به مباهله نشدند.

خطیب جمعه گرگان با اشاره به اینکه روایت مباهله ویژه شیعیان نیست و بزرگان و محدثان اهل سنت نیز مباهله را نقل کرده‌اند، افزود: مباهله بیانگر عظمت اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

آیت الله نورمفیدی ضمن برشمردن ویژگی‌های فرد اصلح تصریح کرد: رئیس جمهور کشور باید خادم و خدمتگزار ملت باشد و به همه مردم اعم از مخالفان و موافقان خود خدمت رسانی کند.

نماینده، ولی فقیه در گلستان با تاکید بر حضور حداکثری مرد پای صندوق‌های رای اضافه کرد: کشور ما چند قرن تحت نفوذ کشور‌های استعمارگر بوده، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی به مرز استقلال رسیده‌ایم و زیر بیرق هیچ کشوری قرار نداریم و رئیس جمهور آینده باید این استقلال را حفظ کند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آینده در عین حال نباید تخت نفوذ و مرعوب هیچ کشوری باشد و با کشور‌های دیگر تعامل سازنده برقرار کند، گفت: رئیس جمهور آینده باید به حل مشکلات اساسی کشور بپردازد تا در سایه آن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مرتفع شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار