مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان یکی از اقدامات شاخص دولت شهید رئیسی را تامین آب شرب ۴۳۲ روستای محروم استان با اجرای طرح ملی جهاد آبرسانی عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۶۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳ 02 June 2024

به گزارش تابناک گلستان، ابوالفضل رحیمی امروز یکشنبه، ۱۳ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به بحران خشکسالی و مشکلاتی که در تأمین آب شرب اظهار کرد: بروز خشکسالی‌های مداوم در استان ضرورت توجه جدی به تأمین آب مورد نیاز مردم را به اولویت نخست دولت سیزدهم تبدیل کرد به گونه‌ای که از همان روز‌های آغاز به کار این دولت، رئیس‌جمهور در نخستین سفر خود به استان گام‌های بلندی در حوزه تامین آب و همچنین طرح نیمه تمام چندین ساله فاضلاب برداشت.

وی یکی دیگر از دستاورد‌های دولت سیزدهم را در حوزه آب و فاضلاب در گلستان حفر و تجهیز ۱۲۹ حلقه چاه آب شرب در راستای تامین آب پایدار در استان عنوان و تصریح کرد: اجرای ۶۰۸ کیلومتر عملیات خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب، احداث ۶۸۶۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب، اجرای عملیات احداث ۶ باب ایستگاه پمپاژ آب و همچنین بهسازی و مهندسی مجدد ۳۵۲ فقره چشمه و چاه دیگر اقدامات صورت گرفته در دولت شهید رئیسی در استان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان یکی از اقدامات شاخص دولت شهید رئیسی را تامین آب شرب ۴۳۲ روستای محروم استان با اجرای طرح ملی جهاد آبرسانی عنوان کرد و افزود: هزار و ۲۹۱ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال، ۷۲ باب مخزن، ۱۰ ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز ۳۰ حلقه چاه با ۶۱۴ میلیارد تومان در جریان اجرای این طرح عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در راستای اتمام پروژه‌های نیمه تمام عزم جدی به کار برد، گفت: با تخصیص ۱۳۵ میلیارد تومانی اعتبار، عملیات اجرایی تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرستان گنبدکاووس پس از ۲۵ سال وقفه طی ۲سال در دولت شهید رئیسی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۱۲ درصدی به مرحله بهره‌برداری رسید.

رحیمی از دیگر اقدامات دولت شهید رئیسی در حوزه فاضلاب را اجرای عملیات شبکه جمع آوری فاضلاب به طول ۳۰ کیلومتر و احداث یک باب تصفیه خانه فاضلاب و ایستگاه پمپاژ فاضلاب در شهرستان گنبدکاووس با حجم ۱۷ هزارمتر مکعب در شبانه روز عنوان کرد و افزود:این طرح از دیگر پروژه‌های نیمه تمام شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در حوزه فاضلاب بود که با عزم جدی و حمایت‌های دولت مردمی به مرحله بهره برداری رسیده است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار