مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: با توجه به وجود بیماران خاص در استان و نیاز مداوم آن‌ها به خون، آمار دریافت‌کنندگان مستمر خون این گروه از جامعه هدف اکنون در گلستان دو هزار نفر است.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶ 05 June 2024

به گزارش تابناک گلستان، فاطمه محمدی ظهر چهارشنبه ۱۶ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در سال۱۴۰۲ تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون گلستان ۷۵ هزار و ۷۲۲ نفر بود که از این تعداد ۶۶ هزار و ۴۰۷ نفر خون اهدا کرده‌اند و ۱۰.۵۸ درصد تعداد اهداکنندگان خون افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۲۸۹ نفر از بانوان گلستانی در سال گذشته خون خود را اهدا کرده و ۶.۴۵ درصد از کل اهدا را به خود اختصاص دادند، گفت: ۶۳.۶ درصد از کل اهداکنندگان خون استان را اهداکنندگان مستمر خون یعنی کسانی که تقریباً دوبار در سال اهدا خون داشته‌اند را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به اینکه علاوه بر اداره کل گرگان و مرکز فراوری خون گنبد، پایگاه‌های بندرگز، علی آباد و کردکوی نیز در سال گذشته فعال بوده است، گفت: در سال گذشته ۵۷۸ تیم سیار نیز در شهرستان‌ها و روستا‌های گلستان مستقر و کار خونگیری را انجام می‌دادند که نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

محمدی با اشاره به اینکه در سال گذشته مرکز انتقال خون گلستان ۱۰۰ درصد پاسخگوی نیاز خونی بیمارستان‌ها بود گفت: در سال گذشته ۶ دستگاه فریزر منفی ۴۰ درجه به ارزش تقریبی ۴ میلیارد تومان برای انتقال خون گرگان خریداری شد و در مجموع در بخش تملک تجهیزات ۴۰ درصد افزایش و در بخش هزینه نیز ۴۳ درصد افزایش اعتبارات داشتیم که به انتقل خون کمک کرد تا به وظایف خود عمل کند.

وی با اعلام اینکه بیشترین مراجعه‌کنندگان گلستانی گروه خونی A مثبت و کمترین مراجعه کنندگان AB منفی هستند، افزود: ذخیره خونی استان در حال حاضر ۱۰ روز است و در وضعیت مطلوبی بوده و به هیچ گروه خونی نیاز اورژانسی نداریم، اما باید به این نکته توجه داشت که نیاز بیماران به خون همیشگی بوده و نباید از اهدا خون غافل شویم.

مدیرکل انتقال خون گلستان حداقل نیاز خونی استان گلستان را ۲۱۰ تا ۲۶۰ واحد خون اعلام و تصریح کرد: ۴۱۰ بیمار تالاسمی، ۲۲۴ بیمار هموفیلی و هزار و ۶ بیمار دیالیزی در استان گلستان داریم که به طور مستمر به خون نیاز دارند و علاوه بر این تعداد زیادی بیماران سرطانی در استان داریم که در مجموع ۲۰۰۰ نفر در استان نیازمند خون هستند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار