رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهادکشاورزی گلستان گفت: خروج کمباین و سایر ادوات کشاورزی تا برداشت گندم از استان گلستان فعلاً ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶ 09 June 2024

به گزارش تابناک گلستان، مریم برزنونی ظهر یکشنبه ۲۰ خرداد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تُن گندم در استان گلستان تحویل مراکز خرید شود.

وی با اشاره به مصوبه ستاد برداشت محصولات کشاورزی گلستان درباره نرخ کمباین در استان، گفت: این نرخ، بسته به نوع کمباین، شرایط مزرعه و تراکم محصول، از یک میلیون تومان تا ۳ میلیون تومان تعیین شده است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهادکشاورزی گلستان همچنین از پرداخت تسهیلات برای خرید کمباین در این استان خبر داد و گفت: ۷۵ درصد قیمت کمباین ایرانی و ۶۵ درصد قیمت کمباین خارجی از طریق تسهیلات پرداخت می‌شود.

برزنونی با اشاره به اینکه تاکنون ۳ هزار کمباین در استان گلستان فعالیت دارند، اضافه کرد: برداشت گندم در استان گلستان از اوایل خرداد، آغاز شده و تاکنون کشاورزان حدود ۸۰۰ هزار تُن محصول به مراکز خرید تضمینی در این استان تحویل داده اند.

برزنونی تصریح کرد: با عنایت به اینکه در زمان درو گندم در استان قرار داریم و کشاورزان استان نیازمند کمباین و ادوات کشاورزی هستند به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل خروج کمباین و سایر ادوات کشاورزی تا برداشت حداکثری محصول در استان ممنوع است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار