مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان نسبت به آتش‌سوزی مزارع در این روز‌ها هشدار داد و گفت: بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان آق‌قلا در آتش سوخت و طعمه حریق شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲ 02 June 2024

به گزارش تابناک گلستان، نعمت‌الله حاجی‌زاده، عصر امروز یکشنبه، سیزدهم خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان آق‌قلا در آتش سوخت.

وی افزود: با دریافت گزارش مبنی بر آتش‌سوزی در مزارع کشاورزی روستای «شور حیات» آق‌قلا تمام ظرفیت دستگاه‌های مرتبط از جمله آتش‌نشانی، نیرو‌های منابع طبیعی و محیط زیست برای کمک به اطفای حریق به محل اعزام شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان ادامه داد: وسعت این آتش‌سوزی بیش از ۱۰۰ هکتار است که با وجود وزش باد شدید با تلاش نیرو‌های آتش‌نشانی، مردم محلی و نیرو‌های منابع طبیعی و محیط زیست این حریق در کمترین زمان مهار شد.

وی با بیان اینکه دو مورد آتش‌سوزی شب گذشته به وسعت ۱۵ و دو هکتار به ترتیب در زمین‌های کشاورزی بندرگز و گالیکش هم رخ داد، افزود: با تلاش نیرو‌های اعزامی خوشبختانه آتش خاموش شد.

براساس اظهارات حاجی‌زاده، نیرو‌های آتش‌نشانی از جمعه هفته گذشته تا روز قبل موفق به خاموش کردن آتش‌سوزی در ۶۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گمیشان، کلاله و گنبدکاووس شدند.

وی سهل‌انگاری انسانی را عامل اصلی آتش‌گرفتن مزارع کشاورزی دانست و گفت: با توجه به افزایش دما در منطقه و هم‌زمانی آن با برداشت محصولات کشاورزی، از جهاد کشاورزی استان خواسته شده است، به بهره‌برداران توصیه کنند کاه و کلش را آتش نزنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان افزود: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر وزش شدید باد در گلستان به ویژه نواحی شرق، دستگاه‌های خدمات‌رسان از روز گذشته به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی با اشاره به تداوم وزش باد نسبتاً شدید در استان، گفت: بیشترین سرعت وزش باد از بامداد امروز تاکنون با ۹۰ کیلومتر بر ساعت مربوط به بندرترکمن است.

حاجی‌زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: از فردا تا اواخر هفته آسمان گلستان آفتابی و وضعیت جوی به نسبت پایدار پیش‌بینی می‌شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار