مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: تاکنون ۳۶۲ هزار تن گندم مازاد کشاورزان استان از طریق فعالیت ۹۸ مرکز به صورت تضمینی خریداری شده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲ 02 June 2024

به گزارش تابناک گلستان، روح‌الله مهری روز یکشنبه در جریان تور رسانه‌ای بازدید از مراکز خرید تضمینی گلستان اظهار کرد: تحویل این مقدار گندم نسبت به مدت مشابه سال از ۶۷ درصد رشد برخوردار است.

وی بیان کرد: در مدت مشابه سال قبل ۲۴۲ هزار تن گندم به مراکز خرید تضمینی استان تحویل شده بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به اینکه طبق گزارش جهادکشاورزی استان امسال تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم پیش بینی شده است، گفت: تا امروز تحویل ۳۶۲ هزار تُن گندم به مراکز خرید در این استان ثبت شده است.

روح الله مهری افزود: تحویل این میزان گندم در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۷ درصد بیشتر است.

مهری ادامه داد: از ۹۸ مرکز پیش بینی شده خرید تضمینی گندم در استان گلستان، اکنون ۷۷ مرکز فعال شده است و بقیه نیز برحسب نیاز راه‌اندازی می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیگیری می‌کنیم مطالبات گندم‌کاران نیز در اسرع وقت پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است، اضافه کرد: سال زراعی جاری، ۳۶۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان زیر کشت گندم رفته است که پیش بینی می‌شود از این سطح، حدود یک میلیون تُن محصول برداشت شود.

به گزارش ایسنا، استان گلستان در کنار خوزستان و فارس، از تولیدکنندگان عمده گندم کشور محسوب می‌شود.

رتبه نخست کیفیت این محصول راهبردی را در کشور نیز استان گلستان دارا است

در این تور رسانه‌ای، خبرنگاران استان گلستان با حضور در مراکز خرید تضمینی از نحوه خرید تضمینی، محاسبه درصد افت گندم و تخلیه محصول بازدید کردند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار