مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از اعطای اعطای تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن شهری برای اولین بار در گلستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴ 02 July 2024

به گزارش تابناک گلستان، سیدمحمد حسینی عصر سه شنبه ۱۲ تیر در نشست با اصحاب رسانه گلستان به اشاره به خدمات ارزنده دولت سیزدهم در استان گلستان اظهار گرد: بیش از ۹۰ درصد تعهد سه ساله در دو حوزه شهری و روستایی در استان گلستان عملیاتی شده است.

وی با توضیح اینکه طبق قانون اداره راه و شهرسازی مجاز به استفاده اراضی حاصلخیز و درجه یک برای استفاده در بخش مسکن نیست، گفت: علی رغم تمام این محدودیت‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها جهش سه برابری شناسایی و تملک زمین برای استفاده در بخش‌های قانون جوانی جمیت، نهصت ملی مسکن داشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: تا امروز ۱۴ هزار واحد از مجموع ۶۳ هزار واحد مسکونی در دست اجرا در استان گلستان تکمیل و ۱۰ هزار واحد افتتاح و ۴ هزار واحد آمداده تحویل است که در اولین فرصت به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی تصریح کرد: تا پیش از این برای افراد کم درآمد به ویژه مددجویان بهزیستی تسهیلات ارزان قیمت مسکن در حوزه شهری نداشتیم، اما با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی و مصوبه‌ای که هیئت دولت ارائه کرده است با هماهنگی دستگاه‌های متولی مبلع ۴۰۰ میلیون تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت بلند مدت در اختیار افراد کم برخوردار قرار داده خواهد شد و علاوه بر آن برای هزار و ۵۰۰ واحد تأمین زمین برای قشر آسیب‌پذیر در حوزه شهری انجام شده است.

وی از اجرای قانون کنترل قیمت اجاره بها، زمین و مسکن خبر داد و افزود: در شورای عالی مسکن مصوب شد اجاره‌بها ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند و قطعاً با کسانی که از این قانون سرپیچی کرده برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی در حوزه بهسازی راه‌های اصلی استان گلستان رشد سه برابری داشتیم، گفت: در دو سفر رئیس جمهور شهیدمان اعتبارات زیادی به استان تزریق شد که در استان گلستان بی‌سابقه بود.

حسینی با اشاره به اینکه ما به عهد خود در قبال مردم متعهد هستیم و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند، خاطر نشان کرد: طبق قانون جهش تولید هر دولتی که مستقر شود مکلف به ادامه اجرای طرح‌های مسکن است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار