استاندار:
استاندار گلستان با اشاره به سرمایه گذاری حدود 5 هزار میلیارد تومانی خارجی در استان پس از برجام گفت: بهبود شرایط اقتصادی و رونق بیشتر بازار کسب و کار در سطح منطقه را همچنان دنبال می کنیم.
کد خبر: ۳۷۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 02 February 2017
حسن صادقلو روز چهارشنبه در دومین نشست خبری خود به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: یکی از دلایل اقبال سرمایه گذاران به گلستان رفع مشکلات ناشی از تحریم و همچنین فرصت های مناسب و جاذبه سرمایه گذاری در بخش های گوناگون استان است. 

وی بیان کرد: علاوه بر توجه به فراهم کردن شرایط برای سرمایه گذاریهای جدید، رفع موانع و مشکلات صنایع و کارخانه های راکد گلستان نیز از اولویت های جدی در مسیر رسیدن به توسعه استان است. 

استاندار گلستان افزود: برگزاری جلسات متعدد کارگروه رفع موانع تولید، از بین بردن مشکلات اداری و قضایی و پرداخت تسهیلات به این صنایع بخشی از تلاش های مدیران استان در کمک به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال است. 

صادقلو ادامه داد: در نتیجه برگزاری این جلسات که برگزاری آن همچنان استمرار دارد تاکنون مشکل 333 واحد تولیدی دارای مشکل گلستان برطرف و بیش از 650 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و بلند مدت پرداخت شد. 

وی با اشاره به رتبه ششم گلستان در کشور موضوع پرداخت تسهیلات به صنایع نیمه فعال و راکد؛ ابراز امیدواری کرد که نتیجه این تلاش ها رونق بیشتر و با دوام صنایع و واحدهای تولیدی استان باشد. 

استاندار گلستان همچنین به تولیدات فراوان صنعتی و کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: یکی از راههای افزایش درآمد مردم استان برنامه ریزی برای صادرات مازاد این تولیدات به استانهای دیگر و کشورهای همسایه است. 

صادقلو بیان کرد: در زمان حاضر بیش از 70 درصد واردات استان آکتائو قزاقستان از تولیدات گلستان تامین می شود که باید تلاش کنیم با افزایش کیفیت محصولات علاوه بر حفظ این بازار سهم بیشتری از سبد خانوار کشورهای دیگر را کسب کنیم. 

وی اصرار مسوولان گلستان در احداث یک بندر خشک در استان را کوششی برای کسب این هدف دانست و گفت: راه اندازی بندر سبز در شرق استان می تواند راه دست یابی به این اهداف را کوتاه تر کند. 

استاندار گلستان اظهار کرد: سازمان بنادر کشور با توجیه عقب نشینی آب دریا و نداشتن صرفه اقتصادی با احداث بندر آبی خواجه نفس مخالفت کرد اما با راه اندازی بندر سبز خزری در منطقه گُمیشان به عنوان پایگاهی برای صادرات و واردات کالا به گلستان موافقت کرد. 

صادقلو افزود: مطالعات اولیه برای راه اندازی این بندر به پایان رسیده و زمین برای احداث سازه های مورد نیاز آماده واگذاری به بخش خصوصی است. 

وی همچنین به بروز سیل ماههای گذشته در شهرهای غرب گلستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در پی این سیل و سرما و یخبندان اخیر بیش از 200 میلیارد تومان به بخش کشاورزی بویژه باغات مرکبات غرب استان خسارت وارد شد. 

استاندار گلستان بیان کرد: پس از اعلام این خسارت ها به دولت با جبران 106 میلیارد تومان آن بصورت کمک بلاعوض موافقت شد که تلاش می کنیم دولت را به پرداخت باقیمانده خسارت وارده باغداران استان متقاعد کنیم. 

صادقلو بر لزوم توسعه فرهنگ بیمه در بین کشاورزان تاکید کرد و گفت: همانند خودرو که استفاده از آن بدون داشتن برگه بیمه امکان پذیر نیست، در بخش کشاورزی هم باید فرهنگ بیمه کردن زمین ها و باغ ها گسترش پیدا کند تا در مواقع بروز خسارت فشار مضاعف به کشاورزان و دولت وارد نشود. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار