فرمانده انتظامي استان:
فرمانده انتظامي استان با اشاره به نقش صدا و سيما در تنوير افكار عمومي و ارتقاء احساس امنيت در جامعه گفت: رويكرد پليس جامعه محور تعامل هدفمند با صدا وسيما است.
کد خبر: ۳۹۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 08 March 2017
فرمانده انتظامي استان با اشاره به نقش صدا و سيما در تنوير افكار عمومي و ارتقاءاحساس امنيت در جامعه گفت: رويكرد پليس جامعه محور تعامل هدفمند با صدا وسيما است.
 
 سردار "علي اكبر جاويدان" در نشست تعاملي با مدير كل صدا و سيماي مركزاستان با بيان اينكه نيروي انتظامي محور برقراري نظم وامنيت در جامعه است گفت: بخش اعظمي از ماموريت هاي پليس در حوزه پيشگيري منوط به همكاري و تعامل نزديك با صدا و سيما است.

وي حق السهم صدا وسيما را در موفقيت ماموريت هاي پليس بسيار مهم و تاثير گذار دانست و افزود: رويكرد پليس جامعه محور ارتباط هدفمند و تاثير گذار با رسانه هاي گروهي خصوصا صدا وسيما است.

سردار جاويدان نمايش دستاورد ها و موفقيت هاي پليس در عرصه هاي مختلف را موجب اعتماد عمومي بيان كردو اظهار داشت : اطلاع رساني، آموزش هاي همگاني و ارتقاء سطح آگاهي هاي عمومي رسالت مهم صدا و سيما است.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه صدا و سيما در انعكاس مطالبات مردم از پليس و بالعكس نقش بسيار مهمي را ايفا مي كند، تصريح كرد: مطالبه مردم از پليس تامين آسايش و امنيت عمومي است در حالي كه پليس نيز انتظار دارد مردم به حقوق شهروندي خود آگاه بوده و آن را رعايت كنند.

سردار جاويدان فعاليت هاي اجتماعي پليس را مكمل فعاليت هاي انتظامي عنوان كرد وگفت: پليس تلاش مي كند موضوعات امنيتي را با رويكرد اجتماعي حل و فصل نموده و در اين ماموريت خطير نيازمند همكاري با صدا و سيما است.

اين مقام ارشد انتظامي استان پيشگيري را يك اصل انكارناپذير در ماموريت‌هاي پليس دانست و اظهار داشت: امروز مديريت افكار عمومي بمنظور داشتن امنيت پايدار در جامعه و پيشگيري از جرم بسيار مهم بوده و رسانه‌هاي گروهي با اطلاع‌رساني به موقع و مناسب براي جامعه در شكل‌گيري اين مهم نقش بسيار مهمي دارند.

فرمانده انتظامي استان ادامه داد: رسالت رسانه‌ها ايجاب مي‌كند كه ابعاد، نوع و كيفيت شكسته شدن هنجارها و ارزش‌هاي اجتماعي را منعكس كنند تا اعضاي جامعه بتوانند با درك همه‌جانبه ضمن حفظ خود از ارتكاب به انحرافات اجتماعي از شكسته شدن هنجارهاي مقبول جامعه جلوگيري كنند.

سردار جاويدان انتظار پليس از رسانه‌ها به‌خصوص صداوسيما را اطلاع‌رساني به موقع و بسترسازي لازم براي پذيرش آن در جامعه دانست و بيان داشت: اطلاع‌رساني صحيح از بروز بسياري از شايعات در جامعه جلوگيري مي‌كند.

وي با بيان اينكه وسايل ارتباط جمعي مي‌توانند با شگردهاي مختلف نفرت و زشتي تزلزل باورها و ارزش‌هاي ملي و ديني را به مخاطبان القاء كنند اظهار كرد: يكي از مهمترين وظايف و كاركردهاي مهم رسانه اطلاع‌رساني از وقوع جرایم و انحرافات اجتماعي، كيفيت وقوع، ابعاد و راه‌هاي لغزش افراد به سوي كج‌روي‌ها و هنجارشكني ها ست.

سردار جاويدان، احساس امنيت را مهم‌تر از امنيت عنوان كرد و افزود: رسانه‌هاي گروهي مي‌توانند با انتشار اخبار، فعاليت‌ها و موفقيت‌هاي پليس در عرصه‌هاي مختلف، احساس امنيت را در شريان جامعه تزريق كنند.

اين مقام ارشد انتظامي استان در پايان ابراز اميدواري كرد: با تداوم همكاري و همراهي رسانه‌هاي گروهي و پليس، زمينه موفقيت بيشتر در برقراري امنيت در استان فراهم شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار