استاندار گلستان مساله قوم گرایی در انتخابات را آسیب قلمداد کرد و گفت: گلستان به دلیل وجود اقوام مختلف نگارستان ایران زمین بوده و همگرایی در آن به عنوان مدل و هنجار درآمده است و باید در مقابل قوم گرایی در انتخاب کردن و فرایند انتخابات محکم ایستاد.
کد خبر: ۱۴۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 20 December 2015
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از استانداری گلستان حسن صادقلو در همایش هیات های نظارت استان در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید در راستای تعامل، انتخابات را به نمادی ارزشی تبدیل کنیم تا این حُسن رابطه و تعامل نمایان شود.
وی با بیان اینکه در رفتارها و اقدامات نقد درون نیاز است و باید وجود داشته باشد، افزود: اما همه دست اندرکاران در نظارت و اجرا باید یک قالب باشند.
استاندار گلستان در ادامه با تاکید بر اینکه نباید 'شنیده ها و می گویند ها' ملاک و مدار تصمیمات ما شود، گفت: ممکن است در حوزه نظارت و اجرا می گویند ها و شنیده شده ها مطرح گردد، اما باید موضوعات مستند را بپذیریم و با مستندسازی شنیده ها راه را بر حرف های بی پایه و اساس ببندیم.
وی به نقش مهم عدالت محوری در انتخابات اشاره کرد و افزود: قانون خوانی و قانون دانی در انتخابات مهم بوده و مسئولیت همه ما در حوزه نظارت و اجرا تنها اجرای قانون است.
استاندار گلستان صراحت قانون را در همراهی مساله اجرا و نظارت مشهود دانست و افزود: آنقدر این موضوع در قانون اساسی بدیهی است که قانونگذار نیازی به توضیح در این خصوص ندیده و اگر چه گاهی بحث هایی دراین موضوعات صورت می گیرد، اما نظارت نگاهی عمیق، فکورانه و دقیق است و اختلافات از تفسیرها و قرائت های فردی حاصل می شود.
صادقلو همچنین با بیان اینکه اقدامات ما باید در راستای مدل و ادبیات اعتدالی نظام و دولت باشد، تصریح کرد: در موضوعات از اجتهادهای شخصی پرهیز کنیم و توجه داشته باشید تنها قانون و متن انشا شده در اسناد بالادستی تلکیف را بر همه مشخص می کند.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
استان گلستان واقع در شمال ایران با 29 شهر و یکهزار و هشت روستا یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد.
مردم گلستان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارای هفت کرسی نمایندگی و در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دو نماینده دارند.
ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز پنجشنبه گذشته 26آذر 94 و ثبت نام برای کاندید شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز شنبه 28 این ماه در سراسر کشور آغاز شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار