عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: برای تامین امکانات تفریحی به منظور گذراندن اوقات فراغت شهروندان به نسبت تلاش در راستای اجرای طرح ها و اقدامات عمرانی در مرکز گلستان کم توجهی می شود.
کد خبر: ۱۵۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 04 January 2016
علی اصغر یوسفی در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گرگان اضافه کرد: تصویب بودجه سال های 93 و 94 شهرداری گرگان باعث شد تا طرح های مهم عمرانی دراین شهر اجرایی شده و این اقدامات رضایت شهروندان را نیز در پی داشته ، اما تامین امکانات تفریحی و گذراندن اوقات فراغت در این حد نبوده است.
وی با بیان اینکه پدیده شهرنشینی در سال های اخیر باعث تغییر در نوع تفریح و گذراندن اوقات فراغت شهرنشینان شده است، افزود: این تغییر به گونه ای است که مردم پارک ها، بوستان ها و شهربازی ها را که محل مناسبی برای تفریح تمامی گروه سنی از کودک تا بزرگسال است و یا اماکنی مانند پارک آبی، باغ وحش، تله کابین، باغ پرندگان، باغ های گل و گیاه، دریاچه مصنوعی و همانند اینها را برای گذراندن اوقات فراغت اعضای خانواده انتخاب می کنند.
یوسفی همچنین گفت: شهرداری گرگان از لحاظ درجه بندی طبق آمار سازمان همیاری ها و شهرداری های کشور دارای رتبه 10 می باشد که ما 24 شهرداری درجه 10 و 13 شهرداری درجه 11 و تعداد 5 کلان شهر در کشور داریم.
به گفته وی هم اینک چند شهر هم درجه گرگان برای پرکردن اوقات فراغت شهروندان دارای امکاناتی همچون باغ پرندگان، موزه اسباب بازی و خیمه شب بازی، پارک پرندگان، دریاچه مصنوعی با امکانات قایقرانی، باشگاه تیراندازی، شهربازی، پیست دوچرخه سواری، پیست اسکیت، مجتمع تفریحی، دو میدانی، گنجینه تاریخ طبیعی هستند و مرکز گلستان نیز نیازمند این امکانات می باشد.
یوسفی در این زمینه پیشنهاد کرد که در بودجه سال 95 و 96 اعتبارات لازم در خصوص تامین امکانات تفریحی در شهر گرگان نیز پیش بینی شود.
 
** لزوم استعدادیابی در بسکتبال 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بسکتبال گرگان و نداشتن بازیکن بومی ملی پوش اشاره کرد و گفت:
بسکتبال ورزش اول شهر گرگان است تیم شهرداری با بیش از 60 سال سابقه، قدیمی ترین تیم حاضر در سوپر لیگ بسکتبال کشور محسوب می شود.
یوسفی خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به لزوم تقویت تیم های پایه در تمامی رشته های ورزشی می توان استعداد یابی را جزء لاینفک ورزش دانست و باید در این راستا تلاش شود.
وی به نقش نهادها و ارگان هایی نظیر آموزش و پرورش، دانشگاه ها و موسسات عالی و حتی ارگان های نظامی و انتظامی در این زمینه اشاره کرد و گفت: نوجوانان و جوانان بسیاری از وقت خود را در این اماکن صرف می کنند و کمیته های استعدادیاب ورزشی می توانند با همکاری این مراکز در کشف و پرورش استعدادها گام های موثری بردارند.
یوسفی در ادامه پیشنهادهای برای کمک به بسکتبال گرگان جهت طرح در کمیته ورزش شورا ارائه داد که از آن جمله می توان به تخصیص حداقل 10 درصد از بودجه تیم بسکتبال حاضر در لیگ برتر برای تیم های پایه، جانمایی المان یا نمادی از بسکتبال در شهر گرگان، نامگذاری مکانی از شهر به نام بسکتبال یا اسطوره های این ورزش اشاره کرد.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار