جام ورزشی روستا قهرمان در 5 رشته‌ی ورزشی در مناطق روستایی گلستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۴۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ 12 June 2016
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: جام ورزشی «روستا قهرمان» برای نخستین بار در کشور در استان گلستان برگزار می‌شود.
بهمن طیبی اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور و با هدف شناسایی استعدادها و افزایش شور و نشاط در جوانان، جام ورزشی روستا قهرمان در 5 رشته‌ی ورزشی در مناطق روستایی گلستان برگزار می‌شود.
وی افزود: برگزاری این رقابت‌ها در آخرین جلسه‌ی شورای معاونین اداره‌ کل ورزش و جوانان گلستان به تصویب رسید و به‌زودی ستاد اجرایی این مسابقات تشکیل می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان تصریح کرد: توسعه‌ی ورزش و تندرستی در روستاها، افزایش شور و نشاط در قشر جوان روستا، شناسایی استعدادهای ورزشی، شناسایی روستاهای مساعدتر برای توسعه‌ی زیرساخت‌های ورزشی و اولویت‌دار کردنِ آن‌ها و احیای ورزش‌های رسمی و بومی محلی در روستاها، مهم‌ترین اهداف اجرا و برگزاری این مسابقات است.
وی افزود: هنوز تصمیم قطعی برای حضور رشته‌های ورزشی در این رقابت‌ها گرفته نشده اما اولویت اصلی با رشته‌هایی است که بیش‌ترِ روستاها در آن ورزشکار داشته و بتوانند با تیمی کامل در این رقابت‌ها شرکت کنند.
طیبی به ظرفیت بالای ورزشکاران روستایی اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم زمینه‌ی مناسب برای رشد روستائیان با فراهم آوردنِ امکانات تمرین را فراهم کنیم، آینده‌ی بسیار بهتری در انتظار ورزش گلستان خواهد بود.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون روستاهای زیادی در مناطق روستایی گلستان دارای مجموعه‌های ورزشی با کیفیت مطلوب و نزدیک به استانداردهای تعریف شده هستند که نقش خود را در بهبود سلامت مردم و هم‌چنین شناسایی استعدادهای جدید به‌خوبی ایفا می‌کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان  ادامه داد: برخورداری شهرها و روستاهای استان از زیرساخت‌های ورزشی می‌تواند راه رسیدن جوانان مستعد مناطق مختلف گلستان به مدال‌های رنگارنگ مسابقات معتبر داخلی و خارجی را هموارتر کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار