بهرامی:
بهرامی در نشست تخصصی تولید و تجارت پنبه با بیان اینکه باید بیندیشیم که صادرکننده را در کشور چگونه هدایت کنیم، تصریح کرد: در خصوص دریای اورمیه صدایی بلند شد و همه تمرکزشان به آن سمت رفت اما باید دانست که اهمیت پنبه به مراتب از دریاچه ارومیه کمتر نیست لذا تولید پنبه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری می باشد.
کد خبر: ۴۱۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 20 April 2017
بهرامی در نشست تخصصی تولید و تجارت پنبه با بیان اینکه باید بیندیشیم که صادرکننده را در کشور چگونه هدایت کنیم، تصریح کرد: در خصوص دریای اورمیه صدایی بلند شد و همه تمرکزشان به آن سمت رفت اما باید دانست که اهمیت پنبه به مراتب از دریاچه ارومیه کمتر نیست لذا تولید پنبه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری می باشد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: نباید تنها به آینده خوشبین باشیم ،مقام معظم رهبری امسال در سخنرانی خود به موضوع قاچاق اشاره کرد که درصد قابل ملاحظه‎ای از بخش قاچاق  به بخش  نساجی بازمی‎گردد و باید بیندیشیم که برای کارخانه‎های نساجی ما چکار کردیم.

وی گفت: در کشاورزی با مشکلات کمبود آب رو به رو هستیم و الگوی کشت در بخش کشاورزی رعایت نمی‎شود.

بهرامی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی گرگان با بیان اینکه پنبه باید توجیه اقتصادی داشته باشد، افزود: قرار نیست کشاورزان که در معیشت خود ماندند اقدامی غیرمقرون صرفه اقتصادی داشته باشند.

مدیرکل نساجی وزارت صنعت و معدن گفت:۲۱۰ هزار تن نخ نساجی در کشور تولید می‌شود.

افسانه مهرابی در نشست تخصصی تولید و تجارت پنبه فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال در صنعت نساجی حرف نخست را می‎زند.

وی با بیان اینکه 5 درصد از کل صنعت ما مربوط به بخش نساجی است که می‎تواند 12 درصد اشتغال ایجاد کند، یادآور شد: پنبه مهم‌ترین ماده اولیه و استراتژیک ما است که می‎تواند یک زنجیره ارزش افزوده‎ای با بهره‎وری بالا ایجاد کند.

مدیرکل نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ازبکستان تا 3 سال آینده دیگر نمی‎تواند به ما پنبه بدهد، افزود: 40 هزار تن تولید داخلی پنبه کشور در سال گذشته بوده و 57 هزار تن پنبه وارد کشور شده است.

مدیرکل پنبه و گیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پنبه در محصولات اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است و باید سیاست‎هایی برای خودکفایی‌اش در نظر گرفته شود.

هزارجریبی اظهار داشت: کشت پنبه در سال زراعی در برابر دو کشت محصولاتی مانند سویا و گندم مقرون به صرفه نبود اما اقداماتی برای کوتاهی دوره داشت پنبه صورت گرفته است.

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: کشت نشائی پنبه را برای ۱۲۰ هکتار ‌در کشور خواهیم داشت.

 قربانعلی روشنی اظهار داشت: 52 درصد کشت محصولات پنبه در استان گلستان به سمت ارقام زودرس پیش رفته است.

روشنی با بیان اینکه تولید ارقام جدیدی که بتواند عملکرد را بالا ببرد در مرکز تحقیقات پنبه کشور دنبال می‎کنیم، یادآور شد: ساده‌ترین و پایدار‎ترین راه برای افزایش تولید در واحد سطح تولید ارقام پرمحصول از طریق روش‎های اصلاحی و ژنیتیکی است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشت پنبه در استان گلستان زمانی بسیار بالا بود و به بیش از ۱۸۰ هزار هکتار رسیده بود اما امروز به کمتر از ۲۰ هزار هکتار رسیده است.

تربتی‎نژاد بیان داشت: وقتی کشور به این نتیجه رسیده که پنبه باید در کشور احیاء شود نیاز به ملزوماتی دارد و یکی از این ملزومات نقشه‎راه و افق اقدامات است.

وی با بیان اینکه در نقشه‎راه باید تحقیقات مورد توجه قرار بگیرد، افزود: صنعت و قانون‎گذاری نیز از موضوعاتی است که باید در نقش راه تولید پنبه در کشور دیده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک اتاق رهبری و مدیریت کشت پنبه باید در کشور داشته باشیم، یادآور شد: در کشور باید به تولیدات دانش‎بنیان برسیم و تولیدات دانش‎بنیان به محصولاتی گفته می‎شود که همه جنبه‎های اقتصادی و کیفیتی آن مورد لحاظ قرار گرفته باشد تا بتواند با سایر محصولات کشاورزی داخلی و خارجی رقابت کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار