معاون اداره کل مالیاتی گلستان خبر داد
معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان گلستان از رشد 11 درصدی توزیع عوارض بین شهرداری‎ها و دهیاری‎های استان در هفت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۲۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 08 November 2016
معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان گلستان از رشد 11 درصدی توزیع عوارض بین شهرداری‎ها و دهیاری‎های استان در هفت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
شعبان تاجیک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان عوارض واریزی به شهرداری‎ها و دهیاری‎های استان از محل مالیات بر ارزش افزوده در هفت ماه نخست سال جاری را 42 میلیارد و 362 میلیون تومان خبر داد و اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال 1394 که مبلغ 38 میلیارد و 107 میلیون تومان بود رشد 11 درصدی در این بخش را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه بیشترین عوارض واریزی به شهرداری‎ها و دهیاری‎های استان به گرگان و کمترین به مراوه‎تپه تعلق دارد، افزود: معیار واریز عوارض به شهرداری‎ها و دهیاری‎ها سرانه جمعیت شهر و روستا و نسبت عوارض اخذ شده از محل مالیات بر ارزش افزوده است.

توسعه زیرساخت‎های شهری با پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان گلستان بیان کرد: هزینه قسمتی از زیرساخت‎های شهری از محل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مؤدیان می‎باشد در واقع شهروندان نقش مهمی در ایجاد پروژه‎ها و زیرساخت‎های محل سکونت خود دارند.

تاجیک ادامه داد: سال گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده 21 میلیارد و 500 میلیون تومان بابت عوارض به شهرداری گرگان پرداخت شد که این مبلغ در انجام برخی از پروژه‎ها که شهروندان در سطح شهر شاهد آن هستند هزینه شد و در مهر ماه سال جاری نیز به شهرداری گرگان 4 میلیارد تومان واریز شد که خرید عرصه هتل ناهارخوران به مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده بود.

وی نرخ مالیات بر ارزش افزوده را 9 درصد بیان کرد و گفت: از این میزان سه درصد به عنوان عوارض، در پایان هر ماه و پس از جمع‎بندی به حساب شهرداری‎ها و دهیاری‎های استان واریز می‎شود و شش درصد آن مالیات است که یک درصد بابت طرح سلامت جامعه به حساب وزارت بهداشت واریز می‎شود.

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان گلستان نقش مالیات بر ارزش افزوده در آبادانی و توسعه استان را مهم عنوان کرد و گفت: عوارضی که از مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده هر شهرستان اخذ می‎شود به طرح‎های توسعه و آبادانی و زیرساخت‎ همان شهر و روستا اختصاص داده می‎شود تا از این نظر گام مؤثری در جهت آبادانی شهر و روستاهای استان برداشته شود تا هر یک از مؤدیان مشمول مالیات بر ارزش افزوده سهمی در ساخت و آبادانی شهر محل سکونت خود داشته باشند.

تاجیک یادآوری کرد: طرح مالیات بر ارزش افزوده هم اکنون در بیش از 150 کشور جهان در حال اجراست و کشور ایران تنها هشت سال است که با تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان وارد این نوع از دریافت مالیات شده و مالیات بر مصرف را به حیطه وصول در آورده است و مصرف کننده کالا و خدمات پرداخت کننده این نوع مالیات هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار