با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان
در ماموریت گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت محیط زیست گرگان دو شکارچی غیرمجاز با یک قبضه اسلحه قاچاق و لاشه دو راس شوکا دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۷۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 05 August 2017
در ماموریت گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت محیط زیست گرگان دو شکارچی غیرمجاز با یک قبضه اسلحه قاچاق و لاشه دو راس شوکا دستگیر شدند.

به دنبال دریافت گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به منطقه حفاظت شده جهان نما در روستای زیارت گرگان ، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان که در حال گشت زنی بودند به سرعت عازم محدوده مورد نظر شدند.

محیط بانان در ساعت 15 عصر پنج شنبه ، به یک دستگاه خودرو مزدا که به همراه خانواده در حال تردد در جاده ارتباطی روستای زیارت به گرگان بود خودروی مشکوک شده و به هماهنگی با ماموران نیروی انتظامی نهارخوران گرگان اقدام به متوقف کردن خودرو کردند که در بازرسی از خودرو لاشه دو راس شوکا ، یک قبضه اسلحه شکاری گلوله زنی برنو غیرمجاز ، 20 عدد فشنگ گلوله زنی و ساچمه زنی و سه قبضه کارد شکاری و کوله پشتی شکار کشف و ضبط شد.

در این رابطه دو متهم دستگیر و با هماهنگی مقامات قضایی برای رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

این شکارچیان به همراه خانواده برای شکار رفته بودند و قصد فریب ماموران محیط زیست را داشتند که خوشبختانه ناکام ماندند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک راس شوکا معادل سیصد و پنجاه میلیون ریال تعیین شده است که متهمان می بایست مبلغ هفتصد میلیون ریال را بابت شکار دو راس شوکا به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهمان در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار