نماینده ولی فقیه در استان گلستان:
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: مسئله امامت بسیار مهم است و درس های بسیاری دارد، باید جایگاه امامت و رهبری در اسلام بررسی شود زیرا در حل مشکلات ما بسیار راهگشا است.
کد خبر: ۳۰۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 24 September 2016
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: مسئله امامت بسیار مهم است و درس های بسیاری دارد، باید جایگاه امامت و رهبری در اسلام بررسی شود زیرا در حل مشکلات ما بسیار راهگشا است.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، در دیدار با اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش گلستان که به مناسبت بازگشایی مدارس انجام شده بود، اظهار کرد: مسئله امامت بسیار مهم است و درس های بسیاری دارد، باید جایگاه امامت و رهبری در اسلام بررسی شود زیرا در حل مشکلات ما بسیار راهگشا است.

وی با تاکید بر این که شیعیان نگاه ویژه ای به امامت و رهبری دارند، افزود: یک نگاه درباره امامت وجود دارد و آن مدیریت جامعه است اما این نوع نگاه سطحی است زیرا امامت و رهبری علاوه بر مدیریت، وظیفه تعالی جامعه را هم بر عهده دارد.

امام جمعه گرگان با تاکید بر این که شان امامت مدیریت مسائل شهری نیست، بیان کرد: وظیفه امامت هدف والایی است و آن مدیریت انسان ها است.

وی با تاکید بر این که هدف امامت باید در بخش های مختلف تاثیر بگذارد به ذکر مثالی پرداخت و گفت: به طور مثال باید سبک زندگی ما و حتی نوع معماری ما باید همسو با اصول اسلامی باشد، یعنی باید فرهنگ ریشه دار اسلامی را رواج دهیم و از فرهنگ غربی دور شویم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امامت باید در همه جای زندگی ما وارد شود، ادامه داد: همه در این مسیر وظیفه داریم و باید این نگاه را در زندگی خود بکار ببریم. من طلبه هم وقتی سر کلاس تدریس می کنم باید با تمام وجود خود حاضر شوم و برای تعالی انسان ها تلاش کنم.

وی با تاکید بر جایگاه مهم آموزش و پرورش در انسان سازی، افزود: به نظر می آید  کمبودهایی در حوزه آموزش و پرورش داریم اما این کمبودها نباید جلوی هدف والای این حوزه را بگیرد.

آیت الله نورمفیدی خواستار ایجاد نگاه والا در حوزه آموزش و پرورش شد و  ادامه داد: معلمان باید بدانند شغل آن ها چه جایگاه مهمی است و وظیفه آن ها فقط سر کلاس درس حاضر شدن و درس دادن نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار